IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan най-накрая се отърва от губеща марка

Последният автомобил на Datsun слезе от конвейера

В завода на Renault-Nissan в Ченай (Индия) беше произведен последния хечбек redi-GO, който е единственият модел на марката Datsun. Така тя отново слиза от конвейера, след като се оказа един носещ само загуби проект, фокусиран върху пазарите в развиващите се страни.


Datsun


Марката Datsun се появява още 1931 г. под името Datson като дъщерно дружество на DAT Motorcar Co., която произвежда леки камиони. Три години по-късно Nissan тя е купена от Nissan, като името е леко променена и започва да се използва за малки и спортни автомобили. Сред тях е появилият се през 1959 г. Datsun Sports - предшественик на Nissan Fairlady.

През 1986 г. Nissan закрива Datsun, като харчи над 500 млн долара за преименуване на моделите му, но през 2012 г. марката се завръща по идея на тогавашния главен изпълнителен директор на японската компания Карлос Гон. Той вярва, че тя може да се наложи на пазарите в развиващите се страни, както и в Русия.

В крайна сметка Гон е арестуван в Япония през 2018 г. за злоупотреби с финансови средства на Nissan, но по-късно успя да избяга от страната. А година по-късно се появиха и първите слухове за закриването на Datsun, която беше продаваше автомобили на пазарите в Индия, Непал, Малайзия, Русия, Беларус и Казахстан.

През 2021 г. марката напусна Русия, като остана само в Индия. Очакванията на Nissan бяха брандът да достигне поне 10% от местния пазар, но те не се оправдаха. Datsun завърши миналата година само с 4296 продадени коли, което е 0,09% от целия пазар. И в резултат на това последният модел - хечбекът redi-GO, вече спрян от производство, а продажбите му ще продължат до изчерпване на останалите в складовете на дилърите автомобили.

Снимка: Datsun

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    retro ( преди 1 година )
    В Русия нямаше успех, понеже бяха същите модели на базата на Дачия/Рено/Нисан/Лада само с дребни промени в дизайна и емблемата. Вероятно и на другите пазари е било същото - трик с имената.
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Шофьор ( преди 2 години )
    Закриха губещия датсун но оставиха печелившата дачия , ненаядени ,,,,,,,,!
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Милчо ( преди 2 години )
    Y120,1974
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В нито един шоурум не съм виждал модел на Датсун. Когато не предлагаш дадена марка от собствената си гама, няма как да е на печалба. Поне някаква реклама да направят или по друг начин да запознаят евентуалните клиенти. За служебни коли става предполагам. Там се търсят евтини коли и точно марката е такава. Всичкото според мен идва от лош мениджърски екип, който не си е свършил работата. Точно в криза се търсят повече евтини варианти за мобилност и трябваше да го използват.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не съм запознат с "новите" им модели, но предполагам че са били Рено /Нисан без екстри в евтино изпълнение, продавани в шоу-рума на Рено/Нисан, та не виждам как ще са били на загуби. Просто идеята им не е продавала достатъчно
  • #2
    12 rate up comment 18 rate down comment
    А трябваше ... ( преди 2 години )
    да се отърве от рено! По-губещо здраве му кажи.
  • #1
    28 rate up comment 2 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    губеща, но легендарна марка...досущ като Lancia, Alfa Romeo, Jaguar и много други, които едва се държат на повърхноста...