fallback

Повечето електромобили ще преминат на 800 волта до 2025 г.

В момента масово се използват 400 волта, по-високото напрежение ще помогне за по-бързо зареждане

Повечето електромобили, които в наши дни се предлагат на пазара, използват 400-волтова архитектура, но това може да се промени до средата на десетилетието. Към момента малцина производители използват по-високо, 800-волтово, напрежение - Audi, Porsche, Hyundai и Kia, всички от които са партньори с Rimac Automobili. Единственото изключение е Lucid Air, който използва 900 волта, благодарение на собствена технология.

Работата на по-висок волтаж дава на електромобилите несравними скорости на зареждане и съответно по-малко време на станциите, което ги прави атрактивни за потенциалните клиенти. Всички машини на гореспоменатите марки могат потенциално да зареждат на станции с мощност до 350 kW, но към момента никой от тях не го прави, с изключение на Lucid.

Porsche Taycan зарежда на пикова мощност от 270 kW, докато при Kia EV6 максимумът е 240 kW. Lucid Air може и да достига до върховите 350 киловата, но при тестове на редица медии са постигани точно 300. Но и това са доста впечатляващи показатели, превръщащи американския автомобил в най-бързо зареждащият се до момента.

Както вече споменахме, масово електромобилите са с 400-волтова архитектура, но това няма да трае дълго, по информация на Automotive News. Доставчиците на автомобилната индустрия усилено работят по 800-волтова технология, като се очаква производителите, които до момента не я използват, да я въведат до 2025 година, или поне голяма част от тях.

Пред Automotive News Дърк Кеселбургер - шефът на електрическите задвижвания в компанията GKN, която е сред най-големите доставчици, заявява: "През 2025 година основната част от приложенията за електромобили ще работят на 800 волта. Смятаме, че няма проблем технологията да е основна за масовите производители, тъй като от Hyundai доказаха, че тя е приложима и конкурентна в ценово отношение".

Според източници на изданието, на подобно мнение са и други високопоставени мениджъри в компании като Vitesco и BorgWarner. Главният инженер на последната - Хари Хъстед, заявява, че "800-волтовият сектор нараства по-бързо, отколкото очаквахме преди няколко години и виждаме голям интерес от страна на клиентите ни".

Основното предимство, предлагано от 800-волтовата технология е теоретичното намаляване с 50% на времето за зареждане. Александър Райх от Vitesco обяснява семпло: "Като удвоите напрежението и имате същия ток, получавате два пъти повече енергия в превозно средство. Няма нужда от 1000 км пробег за електромобил, ако времето за зареждане е достатъчно бързо".

Изглежда, че има консенсус както сред производителите на автомобили, така и сред доставчиците, че бъдещето на електромобилите е 800 волта, въпреки че някои компании разглеждат смяната на батериите като средство за намаляване на времето за изчакване на станцията. Но ако процесът за зареждане наистина стане много бърз, тогава дори смяната на батерията ще бъде ненужна...

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    По-високото напрежение изисква свързване на повече клетки последователно, а това води до по-големи дисбаланси в напрежението, ако клетките не са перфектни (а те не са), както и до по-високи рискове от повреди на блока батерии. При по-евтините коли, които надали скоро ще се зареждат с повече от 150 кВт, няма никакъв стимул за производителите да минават на 800.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла са си на 400 волта и дори най-евтината Тесла зареждане на 250 киловата със старите батерии. С нетърпение очаквам каква мощност на зареждане ще постигнат с новите батерии произвеждани в Тексас, които имат още по-ниско вътрешно съпротивление.А времето на зареждане не зависи от напрежението или тока, а от мощността на зареждане, която е произведението между двете. Ето например Киа зарежда по-бавно с 240 киловата, въпреки че е на 800 волта, а Тесла зарежда с 250kW на 400 волта.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще минат, където има нужда - при по-големите, по-мощни и по-премиум модели. При евтините градски модели няма да стане.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Като се вземе предвид, че и в твоето тяло има литий, а ти си гнусен, значи си прав - литият е гнусен.
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Цената на батериите скочи до над 160 долара за киловат, а трябваше да отива към 60 - надувайте времето за зареждане, каквито и охлажданки да има ще скъсявате живота на токсичната гнус после ще купувате за десетки хиляди нови - честито!
fallback
Последни