Новите автомобили в Европа поскъпнаха драстично в последните няколко години, но това е само началото, ако се вярва на Дени Ле Вот, главния изпълнителен директор на Dacia. С идването на бъдещия екологичен стандарт Евро 7 поскъпването ще се ускори, твърди френският мениджър в интервю за AN Europe.
Ле Вот посочва за пример сегмента на компактните кросоувъри, където преди десетилетие средната цена бе малко над 20 000 евро, а сега е 33 000 евро. "С Евро 7 ще бъде много по-висока заради още по-затегнатия контрол за емисиите", смята Ле Вот, който в миналото отговаряше в Renault за източноевропейския регион, към който спада и България (специалното му интервю за Automedia.bg можете да видите тук).
10 въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Renault е лидерът по отношение на електрификацията в нашата група. Dacia днес играе основно с теглото - Jogger например, с неговите едва 1.2 тона и еднолитрови двигатели, има емисии от само 119 грама СО2 на километър. А нашият "хибрид" е всъщност версията с газова уредба - LPG. Това е наистина умно решение на проблема с емисиите. Но то няма да издържи още 20 години, това е сигурно. Ще използваме активите на компанията , когато му дойде времето. Ще имаме E-Tech хибрид, още през 2023. Дотогава Renault ще е продала половин милион такива хибрида, така че себестойността на технологията ще е паднала. По същия начин ще дойде и пълната електрификация.