Новите автомобили в Европа поскъпнаха драстично в последните няколко години, но това е само началото, ако се вярва на Дени Ле Вот, главния изпълнителен директор на Dacia. С идването на бъдещия екологичен стандарт Евро 7 поскъпването ще се ускори, твърди френският мениджър в интервю за AN Europe.
Ле Вот посочва за пример сегмента на компактните кросоувъри, където преди десетилетие средната цена бе малко над 20 000 евро, а сега е 33 000 евро. "С Евро 7 ще бъде много по-висока заради още по-затегнатия контрол за емисиите", смята Ле Вот, който в миналото отговаряше в Renault за източноевропейския регион, към който спада и България (специалното му интервю за Automedia.bg можете да видите тук).
10 въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Тук е важна историята на автомобила. Платформата на Spring - CMF-A - бе създадена първоначално за индийския пазар, с Renault Kwid. След това я електрифицирахме за Китай. Един такъв автомобил не може да се мести току-така, защото това не е само модел, а са и фабрики, и стотици поддоставчици. Затова днес внасяме тази кола от Китай. В бъдеще - кой знае? Нека първо видим какъв ще е пазарът й в Европа.