Новите автомобили в Европа поскъпнаха драстично в последните няколко години, но това е само началото, ако се вярва на Дени Ле Вот, главния изпълнителен директор на Dacia. С идването на бъдещия екологичен стандарт Евро 7 поскъпването ще се ускори, твърди френският мениджър в интервю за AN Europe.
Ле Вот посочва за пример сегмента на компактните кросоувъри, където преди десетилетие средната цена бе малко над 20 000 евро, а сега е 33 000 евро. "С Евро 7 ще бъде много по-висока заради още по-затегнатия контрол за емисиите", смята Ле Вот, който в миналото отговаряше в Renault за източноевропейския регион, към който спада и България (специалното му интервю за Automedia.bg можете да видите тук).
10 въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Всичките ни модели имат нещо общо - ефикасността по отношение на теглото. Това тръгна още от първия Logan. Да правим колите леки, означава по-ниски производствени разходи, но и по-ниска консумация на гориво. Днес това има още по-голям ефект по отношение на парниковите емисии. Spring е едва 975 килограма, така че се справя чудесно и с относително малка батерия - 27.5 квтч. Това позволява ниска цена. А мнозинството хора, които ходят с кола на работа в Европа, изминават средно по 25 км дневно. Така че Spring е точно това, от което имат нужда.