fallback

Изследване: Шофьорите не знаят как работят автомобилите им

Това се отнася за електронните асистенти на водача и най-вече за круиз-контрола

Повечето шофьори не са наясно как работят някои от асистентите за управление и най-вече система за круиз-контрол. Това показва изследване на Американската автомобилна асоциация, което показва, че водачите са склонни да се доверяват на тази система повече, отколкото е оправдано от съображенията за безопасност.

Например, има шофьори, които са сигурни, че автомобилът сам ще спре при откриване на обект през тях, а други са уверени, че адаптивният круиз-контрол може сам да завива (всъщност не всички модели с тази система могат да го правят).

Според експертите от ААА, причината за тези проблеми е, че водачите на преминават никакво обучение, преди да седнат зад волана. Информацията, която им се съобщава от търговеца при продажбата на автомобила, е крайно оскъдна. А надеждата, че „водачът сам ще се научи, като го направи няколко пъти“ в случая не работи, тъй като човекът зад волана не може сам да разбере технологията.

„Това изследване показва, че съвременните автомобилни технологии изискват по-сериозно изучаване. Собствениците на нови автомобили трябва задължително да преминат през обучение, преди да започнат да използват технологиите на пътя“, категоричен е експертът по безопасност към ААА – Джин Ладусер.

За да не допускат фатални грешки, от ААА предлагат собствениците на нови автомобили с огромен брой електронни асистенти да си съставят план. Първо, още в дилърски център да разучат внимателно технологията, да прочетат ръководството и да посетят сайта на производителя. Второ – да бъдат наясно , че круиз-контролът няма нищо общо със системата за автономно движение.

Трето – когато излязат на пътя, да изпробват технологията в максимално безопасни ситуации. И четвърто – никога да не разчитат напълно на системата, а да шофират така, сякаш тя не съществува и да бъдат готови да поемат управлението, когато е нужно.

fallback
  • #7
    slaviboi ( преди 2 години )
    тези джаджи са за необятните американски магистрали. Я тръгнете из Европа през лятото, толкова е бъкано с коли и камиони, а и ремонти на всеки км, че круиз контрола неа практика е неизползваем.
  • #6
    младен ( преди 2 години )
    Сещам се за лафа "Ако нищо друго не помага, прочетете упътването" ама кой да чете де.
  • #5
    Неук ( преди 2 години )
    Знам само, че датчикът за дистанция на круизконтрола побърква радар детектора ми. Явно доста хора го използват.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти, а жена ти може би просто обича да кара, да ти е идвало на ума това?Ако сте стигнали нивото, карането да зависи само от асистенти (т.е разчитате само на тах) значи е крайно време да освободите предна лава седалка.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    От 15 г. купувам на жената коли с КК. Обяснявам и как се ползва и така не може да се научи. Казвам и да прочете книжката, но не го прави и все се оправдава, че била забравила. Предпоследната кола е с адаптивен КК. Там е още по-сложно за нея. Трябва да нагласи и дистанцията евентуално. Последната кола е със следене на знаците и маркировката. Тук вече мисията е абсолютно невъзможна. Толкова е сложно, че няма накъде.Само едно копче трябва да натисне и толкова.С вашите жени така ли е или само моята?
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    По принцип статията се отнася преди всичко за жените. Много са скарани с технологиите и тези системи не са им никак ясни, а и не искат да са им ясни. Те не четат такива неща. Сядат и карат без да ги вълнува нещо по системите на колата. Масово е. Даже не могат да научат къде са чистачките и мигачите и непрекъснато ги бъркат. Ако видите жена в кола да си пуска чистачките в ясно и сухо време да знаете, че ще завива. За по-лесно изобщо мигач/чистачки не ползват, а за КК или АКК да не говорим...
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Спира, тръгва, адаптира се към скоростта на предния, всичко е ОК. Трябва малко свикване, около 500 км или 5-6 пъти и си ОК
fallback
Последни