Повечето шофьори не са наясно как работят някои от асистентите за управление и най-вече система за круиз-контрол. Това показва изследване на Американската автомобилна асоциация, което показва, че водачите са склонни да се доверяват на тази система повече, отколкото е оправдано от съображенията за безопасност.
Например, има шофьори, които са сигурни, че автомобилът сам ще спре при откриване на обект през тях, а други са уверени, че адаптивният круиз-контрол може сам да завива (всъщност не всички модели с тази система могат да го правят).
Според експертите от ААА, причината за тези проблеми е, че водачите на преминават никакво обучение, преди да седнат зад волана. Информацията, която им се съобщава от търговеца при продажбата на автомобила, е крайно оскъдна. А надеждата, че „водачът сам ще се научи, като го направи няколко пъти“ в случая не работи, тъй като човекът зад волана не може сам да разбере технологията.
„Това изследване показва, че съвременните автомобилни технологии изискват по-сериозно изучаване. Собствениците на нови автомобили трябва задължително да преминат през обучение, преди да започнат да използват технологиите на пътя“, категоричен е експертът по безопасност към ААА – Джин Ладусер.
За да не допускат фатални грешки, от ААА предлагат собствениците на нови автомобили с огромен брой електронни асистенти да си съставят план. Първо, още в дилърски център да разучат внимателно технологията, да прочетат ръководството и да посетят сайта на производителя. Второ – да бъдат наясно , че круиз-контролът няма нищо общо със системата за автономно движение.
Трето – когато излязат на пътя, да изпробват технологията в максимално безопасни ситуации. И четвърто – никога да не разчитат напълно на системата, а да шофират така, сякаш тя не съществува и да бъдат готови да поемат управлението, когато е нужно.