fallback

Изследване: Шофьорите не знаят как работят автомобилите им

Това се отнася за електронните асистенти на водача и най-вече за круиз-контрола

Повечето шофьори не са наясно как работят някои от асистентите за управление и най-вече система за круиз-контрол. Това показва изследване на Американската автомобилна асоциация, което показва, че водачите са склонни да се доверяват на тази система повече, отколкото е оправдано от съображенията за безопасност.

Например, има шофьори, които са сигурни, че автомобилът сам ще спре при откриване на обект през тях, а други са уверени, че адаптивният круиз-контрол може сам да завива (всъщност не всички модели с тази система могат да го правят).

Според експертите от ААА, причината за тези проблеми е, че водачите на преминават никакво обучение, преди да седнат зад волана. Информацията, която им се съобщава от търговеца при продажбата на автомобила, е крайно оскъдна. А надеждата, че „водачът сам ще се научи, като го направи няколко пъти“ в случая не работи, тъй като човекът зад волана не може сам да разбере технологията.

„Това изследване показва, че съвременните автомобилни технологии изискват по-сериозно изучаване. Собствениците на нови автомобили трябва задължително да преминат през обучение, преди да започнат да използват технологиите на пътя“, категоричен е експертът по безопасност към ААА – Джин Ладусер.

За да не допускат фатални грешки, от ААА предлагат собствениците на нови автомобили с огромен брой електронни асистенти да си съставят план. Първо, още в дилърски център да разучат внимателно технологията, да прочетат ръководството и да посетят сайта на производителя. Второ – да бъдат наясно , че круиз-контролът няма нищо общо със системата за автономно движение.

Трето – когато излязат на пътя, да изпробват технологията в максимално безопасни ситуации. И четвърто – никога да не разчитат напълно на системата, а да шофират така, сякаш тя не съществува и да бъдат готови да поемат управлението, когато е нужно.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Между другото АКК да кажа на незнаещите предотвратява ПТП сблъсък в предната кола. Откакто е въведен многократно са намалели тези катастрофи. Другият + е този, че пести гориво. Колата работи в най-икономичен режим, няма резки намалявания на скоростта, както и резки ускорения. Друг + е че намалява задръстванията. Изследвания показват, че в колона с автомобили с включен АКК се движат всички автомобили вкупом много по-бързо от колона в която не е включен и някой забързва или изостава от предния.
  • #16
    до#5 ( преди 2 години )
    Ти добре си се кръстил Неук. Наистина си такъв. Няма как круизконтрола да побърква радар-детектора ти. Двете неща са на съвсем различни честоти и по никакъв начин не си влияят.
  • #15
    do 15 ( преди 2 години )
    Според мен той никога не е ползвал КК или АКК и заради това е този негов неадекватен коментар, който няма нищо общо с действителността. Няма как да си ползвал такива системи и да не знаеш как и кога се ползват и колко са удобни и практични. Възможно е и книжка дори да няма, защото поне от обща култура щеше да знае най-елементарни неща по въпроса.
  • #14
    До #13 ( преди 2 години )
    абсолютно вярно! Този който се изказа, че АКК не става за магистрали, трафик и задръствания, явно ползва такъв от началото на века
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    4-ти, много добре познавам жена си и много добре знам, че не е фенка на карането, шофирането и колите, но понякога се налага тя да кара, когато караме дълго време. А и каква е връзката с ползването на КК? Искаш да кажеш, че да обичаш да караш не трябва да го ползваш или друго си имал предвид? Къде прочете, че нивото е до ползването на асистенти? Теулесняват, подпомагат и НЕползването им не те прави шофьор, както и обратното. Или може би си мислиш, че колата не трябва да има асистенти и си пилот?
  • #12
    До 8 ( преди 2 години )
    Какъв е проблема с ремонтите в Европа и КК? Какво пречат ремонтите да го ползваш? Просто с копчето или лостчето в зависомост от марката кола намаляваш зададената скорост и нищо повече не правиш. Ако си с адаптивен КК колата ти следва трафика и ти нищо не правиш. Ако имаш функция да следи лентите още по-добре. Само трябва от време на време да дъжиш волана, за да ни ти пищи системата с предупредителен сигнал да го държиш. На 1 мин.го прави. Та какъв е проблема да ги ползваш тези системи в Европа?
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Не принизявайте всички водачи до ниво "американец"
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма как да очаквате човек, който по собствена воля е избрал Тойотка или Лескункс, да разбира от високи технологии.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    За съжаление, това са фактите. В Европа е малко по-добре, но и тук има предостатъчно неостри, за да създават опасности. Всъщност някой ден точно автономните технологии ще ни защитават от тях, но ще мине много време до тогава.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Краварите смятат че хляба расте в супермаркета. И че star wars е по истински случай. Смятай за останалото.
fallback
Последни