fallback

Ще се справи ли германската автомобилна индустрия с липсата на руски газ?

Прекъсванията на доставките на суровини са факт и това вече създава проблеми

Откакто Русия обяви намерението си да приеме рубли за плащане на доставките на газ, германската автомобилна индустрия започна да се готви за най-лошия сценарий. Според него, около 800 000 души автоматично ще бъдат въвлечени в кризата. Доставките на газ все още не са прекъснати, но експертите вече бият тревога, съобщава Bild.

Факт е, че в сравнение с химическата или стоманодобивната промишленост автомобилната индустрия не изисква толкова огромни количества газ, но въпреки това притесненията стават все по-големи. Според главния изпълнителен директор на VW Group - Херберт Дийс, ситуацията в Украйна може да има още по-сериозни последици. На това мнение са и други топ-мениджъри.

Според Андреас Раде, управляващ директор на Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA), в случай на недостиг на газ и прекъсване на доставките на компоненти, германските автомобилни компании неизбежно ще бъдат подложени на сериозни изпитания. Проблемите вече започнаха с прекъсването на доставките на полупроводници от фабриките в Украйна.

„На пръв поглед това изглежда като дреболия, но без тези компоненти нито една кола не може да напусне конвейера. А като прибавим и отказа от руския газ, последиците ще бъдат сериозни. Това ще доведе до сериозни смущения в производството на автомобили в Германия, което означава, че ще има сериозна опасност от закриване на работни места, а клиентите ще трябва да чакат повече“, допълва Раде.

Производителите вече търсят заместител на липсващите кабелни снопове от украински заводи. Volkswagen Group, например, създаде кризисен щаб, който е базиран на футболния стадион във Волфсбург. В компанията оценяват ситуацията като „трудна“, но вече са готови с решение. То предвижда увеличение на производството на полупроводници в заводите в Северна Африка.

Някои автомобилни компании решиха да компенсират недостига на газ с използване на други енергийни източници. В същия Волфсбург, противно на първоначалните планове, възнамеряват да използват по-активно енергията на собствената си въглищна електроцентрала. Във VW обаче са наясно, че газта не може да бъде заменена винаги и навсякъде. Например, химикалите на газова основа се използват широко при производството на пяна за седалки, в батерии за електрически автомобили, катализатори за отработени газове и др.

Проблеми ще има и с други суровини, предупреждават от VDA. Около 1/5 от внесения в Германия паладий, който се използва за направата на споменатите катализатори, идва от Русия. Тя е и основен доставчик на никел, който също е необходим за акумулаторите на електрически превозни средства. И тук автомобилните компании търсят нови решения за доставки, като използват целия си опит, натрупан по време на пандемията през последните 2 години.

Резултатите обаче не са особено обнадеждаващи. Заводът на Volkswagen в Братислава, например, спря работа от 4 до 8 април заради недостиг на компоненти, които се доставят от Украйна. Това е вторият подобен случай за предприятието през последните седмици, след като то не работи на 21 и 22 март. Същото се случвай и със завода на Ford, където се сглобява Fiesta, където паузата ще продължи до 25 април.

Всичко това показва, е автомобилната индустрия е изправена пред нови сериозни проблеми след кризите с коронавируса и недостига на чипове. Вече 90% от компаниите се оплакват от проблеми с липсата на суровини, а през февруари тази цифра е била 74,6%. Явно положението се влошава и това прави притесненията още по-големи.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    1 и 2-ри абсолютно прави. В момента Хабек вади някви планове за "енергийна независимост", как всяка педя ще се застрои с ветрогенратори. Стана ясно, че управляващите са пълни ***, абсолютно безидейни, а на немеца какво му се пише идната зима не истина. Без евтините суровини от Русия, Германия (и ЕС) са пътници.
  • #4
    #3 ( преди 2 години )
    Първото изречение те описва на 100%. Когато някой пише подобни неща за човек, който не познава, то описваш този, който виждаш в огледалото. Виждайки собственият си образ, съзнанието ти те лъже, че и другите са, като теб. Мога да те уверя, че не са.Останалото след това изречение издава менталното ти разтройство и абсолютно непознаване на темата.Коментарите са излишни по отношение наивното ти детско мислене. Въпреки санкциите руската икономика е в подем.Западни икономисти го казват.Чакай да фалира
  • #3
    1 ( преди 2 години )
    Няма да се справят. Което е жалко разбира се. Особенно за такъв, като мене карал само немски автомобили. Е ще трябва да опитаме нещо ново, и дано да е добро.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Дребно нещастно човече, ЕП вече гласува пълен отказ на газ от Русия. Въпрос на време е. Колкото по-рано стане, толкова по-скоро и по-бързо Русия ще фалира. А това ще спре войната, ще доведе до смъртта на *** и съответно - нормализиране на цените и доставките.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Не, няма да се справи! Немската автомобилна индустрия отдавана е поела пътя на немската електроника. Сегашната ситуация ще ускори процеса по умирането и. Най-интересното обаче е това, че политиците с политически решения си убиват златната кокошка. Немската икономика се крепи на автомобилостроенето, а то бавно, но славно умира. Други ще заемат мястото на немците и няма да се получи вакуум в тази сфера. Европа даде на тепсия икономиката и индустрията си на тепсия на азиатците и американците...
fallback
Последни