fallback

В Mercedes не вярват, че електромобилите ще поевтинеят скоро

Материалите, нужни за батериите, все още са скъпи, а търсенето надхвърля предлагането

Новата технология винаги е скъпа, но когато тя се развива и разпространява по глобалните пазари, разходите за материали и производство неизбежно спадат. Това води до по-ниски цени за потребителите, като до известна степен подобно нещо вече се случва и в сферата на електрическите превозни средства.

Въпреки това, все още има сериозна разлика в цените на най-евтините електромобили в сравнение с тези на моделите с ДВГ. Най-евтиният Nissan Leaf, например, е с около 10 000 долара по-скъп от най-достъпния модел на марката с конвенционално задвижване. Подобно е положението и с други производител, но трябва да се отчете и факта, че електромобилите все още представляват малка част от общите продажби на на нови превозни средства.

Очакванията на много експерти и производители са, че с нарастването на популярността на електромобилите ще се увеличи тяхното производство, което съответно ще доведе до намаляване на разходите. Не всички обаче споделян това мнение. В интервю за Road & Track главният технологичен директор на Mercedes-Benz Маркус Шефер заяви, че не е оптимист за скорошен спад на цените на електрическите превозни средства.

„За да може да се постигне такова нещо, би трябвало цената на батериите за електромобили да спадне до 50 долара за киловат. Сега тя е над 100 долара, което означава, че технологията все още не е толкова достъпна, въпреки нейното увеличено използване. Ако добавим и проблемите с добив и доставки на суровините за електромобили, виждаме, че понижаването на цените ще бъде трудно и ще отнеме много повече време, отколкото очаквахме“, скептичен е Шефер.

Колко време ще е нужно, не се посочва, но е факт, че Mercedes-Benz си е поставил за цел да разполага с изцяло електрическа гама модели през 2030 г. Дотогава остават още 8 години и големият въпрос е дали новата технология на батериите ще бъде готова, преди ДВГ да изчезнат завинаги. Ако това не стане, купувачите на нова автомобили ще се сблъскат с бъдеще, в което ще трябва да плащат много повече от сега.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #11
    Продължение ( преди 2 години )
    Но най-голямото предимство на електрическите камиони е, че се зареждат директно на рампата в складовете по време на товарене и разтоварване. Тесла вече инсталира зарядни станции на рампите на складовете на pepsi, които са първите клиенти на електрическите им камиони. Заради огромната си мощност, зареждането не може да става директно от мрежата и се ползват буферни батерии. Това позволява монтирането на фотоволтаици по покривите за безплатна енергия, която може да се зареди и през нощта.
  • #10
    До долния ( преди 2 години )
    Камионът на Тесла изминава 1000 километра с едно зареждане и максимален товар, а зареждането на 600 км от тях става за 30 минути.Обаче има една уловка. Максималната позволена скорост за камиони е 90 км в час, а максималното време за шофиране без почивка 4,5 часа. Тоест не можеш да минеш повече от 400 км без почивка по-голяма от 30 минути. Другата уловка е, че зареждането на дизел се води работно време, а не почивка, за разлика от зареждането на ток. Тоест на ток се минават повече км/ден
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    7 и 8-ми, колко вереме ще му трябва на камиона да се зареди? Колко ще изминава с един заряд? Сега камион мианва над 2к с едно зареждане. Един комбайн къде на нивата ще зарежда? Да на ток може да минат баничарките и лекотоварни бусове из града, но до там. Ако беше толкова лесно, влакове, трамваи.. нямяше да са с пантографа постоянно в мрежата.
  • #8
    Продължение ( преди 2 години )
    Само за пикапа на Тесла има 1,5 милиона поръчки, точно защото пикап/джип на батерии е най-доброто техническо решение, заради високия въртящ момент на електродвигателите още от нула оборота без нужда от скоростни кутии, бързи и бавни скорости, а дори и раздатки и диференциали, защото най-доброто 4 по 4 е четири отделни двигателя за всяко от четирите колела. Това съчетава както огромна мощност и въртящ момент, така и перфектно регулиране на сцеплението и стабилността при трудни условия.
  • #7
    Бъркаш жестоко ( преди 2 години )
    "Камиони, автобуси, трактори, минна, строителна, и селскостопанска техника, бусове, пикапи и джипове. Всичко това се кара на нафта и няма как да мине на ток дори след 100 години"В момента в който има достатъчно батерии, първите които ще минат на ток ще са камионите, защото от себестойността на километър им зависи печалбата, а тя е най-ниска на ток още от преди да вдигнат цените на горивата. Следват автобусите и микробусите по същите причини. Пикапи и джипове отсега минават на ток.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла още през 2019 на Батери дей отбелязаха, че спадът на цените на батериите се е забавил значително. Затова представиха нови начини за намаляването им, които не са свързани само с материалите. И сега имат най-ниските производствени разходи от всички компании. Който мислил навреме - мислил.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрическите автомобили не могат да заменят ДВГ навсякъде. Просто няма как да стане и затова всички работни машини ще продължат да се произвеждат още много години. Камиони, автобуси, трактори, минна, строителна, и селскостопанска техника, бусове, пикапи и джипове. Всичко това се кара на нафта и няма как да мине на ток дори след 100 години поради ред причини. Електрически ще станат само една част от градските коли, градския транспорт. Другото ще продължи да върви основно на нафта.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Не се отлагат електромобилите а се ускоряват заедно с хибридите. Дяла на Русия в никела от 10% който най-често се споменава лесно може да бъде поет ако се наложи от Китай на промоция което още не е насочено натам и след няколко години ако няма ръст ще е вече 5%. Поевтиняване близките 1-2 години няма да има при всички коли но електромобилилите и хибридите продължават да си минават рекордите по продажби и дял от общите
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Поевтиняване? Когато има глобален недостиг на основни метали и суровини, от които Русия държи основен дял! Прекраснито електрическо бъдеще се отлага за неопределено време. За съжаление Европа отново ще го осъзнае последна.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Вярата е едно и от Mercedes могат да си вярват в каквото си искат. Свободни са да го правят. Реалността обаче е нещо съвсем друго. В момента търсенето на електромобили изпреварва с много предлагането и както производителите на батерии, така и веригите за доставки на материали за производство на батерии нямат производствен капацитет за да задоволят търсенето и цените ще се качват, докато не изградят достатъчен производствен капацитет, а след това ще се сринат рязко. Елементарна пазарна логика
fallback
Последни