С пълна увереност можем да кажем, че тази част е най-натоварена от шасито и окачването. Това означава, че шофьорът трябва навреме да диагностицира и отстрани проблемите, свързани с нея. Шофирането с повреден лагер си е направо опасно.
Повреда в лагера често е причина за разрушаването на част от главината, което от своя страна неизбежно води до загуба на твърдото закрепване на колелото към оста. А това означава, че лагерът, в случай на повреда, вече няма да държи здраво колелото. Всичко може да завърши с пълно отделяне на колелото от главината. Резултатът - загуба на контрол над автомобила и огромен риск от инцидент.
В повечето случаи проблемите с лагерите на колелата се свеждат до няколко основни причини. Първата е лошо качество или фабричен дефект на лагера. Втората причина е замърсяването на лубриканта или липсата на такъв. И двете водят до повишено триене и ускорено износване на детайла.
Третата причина е системното шофиране по лоши, разбити пътища, каквито у нас съвсем не липсват. Четвъртата причина е свързана с неправилен монтаж на лагера. За лагер на колело, както пренатягането, така и незатягането на гайката са еднакво вредни. И двете грешки ускоряват разграждането на цялата структура.
Проблемите с лагерите на колелата могат да бъдат идентифицирани от всеки шофьор, дори без да се търси квалифицирана помощ от специалисти. За да направите това, докато шофирате, трябва да обърнете внимание на следните неща: появата на метален удар при пресичане дори на малки неравности, увеличаване на хлабината на волана, появата на треперене на волана при по-висока скорост или при шофиране през неравности.
Симптом е и появата на бръмчене (метален звук), което пряко зависи от скоростта на автомобила. Ако имате съмнение, че автомобилът ви има някой от изброените признаци, то съветът ни е незабавно да се свържете със сервиз.