Групата Renault проучва възможността да раздели бизнеса си на две независими компании, твърди агенция Bloomberg. Промяната се прави, за да може да се отдели разработката и производството на електромобили, както и да се намалят щетите на компанията от спирането на бизнеса в Русия.
През миналата седмица главният изпълнителен директор на групата Лука де Мео и финансовият директор Тиери Пиетон представиха първите подробности за плана. Той предвижда така наречената компания за електрически превозни средства New Mobility и подразделението за споделяне на автомобили на Mobilize да бъдат отделени от други активи.
Според експертите, в Renault са решили да извърши дълбоко преструктурирането си точно в момента, когато компанията изпитва трудности, свързани с дейността си в Русия. В края на март компанията обяви напускането на втория по големина пазар за нея, след като затвори завода си в Москва. Французите обаче са собственик на най-големия производител в страната – АвтоВАЗ, като се опитват да го продадат, но това не може да стане без разрешение на руското правителство.
Създаването на ново подразделение ще служи не само за минимизиране на разходите от скъпото излизане от Русия, но и за набиране на средства за разработването на нови електрически превозни средства и технологии. В Renault вече понижиха прогнозите си за оперативния марж на групата и свободния паричен поток от автомобилната дейност, позовавайки се именно на спирането на операциите в Русия.
Подобно решение за разделяне на дейността наскоро взеха и във Ford, където също бяха създадени две отделни компании. Ford Model e се занимава с производство на електрически превозни средства, софтуер, технологии и услуги за свързаност на автомобилите, а Ford Blue ще се фокусира само върху автомобили с ДВГ, като сериозно ще намали разходите си.