IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan отново отложи пускането на електрическия си кросоувър

Дилъри на марката бяха санкционирани с половин милион долара за подвеждаща реклама

Според наскорошна информация в изданието Automotive News, от Nissan официално са обявили отлагане на лансирането на новия си електрически кросоувър Ariya на пазара. Информацията не е особено изненадваща, като от японският производител посочват глобалната криза с чиповете като причина за забавянето. В допълнение, от компанията споменават и "други проблеми във веригата на доставки".


Nissan Ariya


Производители по целия свят изпитват затруднения с асемблирането на автомобили заради различни препятствия, които първоначално бяха причинени от ковид кризата. И докато ситуацията с полупроводниците вече достигна най-лошите си времена, то може би месеци или дори години ще са нужни на компаниите да са завърнат напълно към нормалното. И лансирането на нови модели ще продължава да е трудно.

Ariya е вторият електромобил на Nissan, след хечбека Leaf, който бе представен през 2010 година, а сега е във второто си поколение. Японската компания се счита за пионер в масовата електрификация, а лоялните й фенове и клиенти очакват с нетърпение новия кросоувър, който е получили и солиден брой предварителни резервации.

Това дори не е първото отлагане на Nissan Ariya. Първоначалните планове на производителя бяха да лансира кросоувъра през лятото на миналата година, но това не се случи, а като причина бе посочена свързаната с ковид пандемията криза с недостиг на чипове. Вторият опит за премиера бе насрочен за края на март тази година, а сега е посочена дата за представяне в Япония на 12 май. Очаква се продажбите на електрическият кросоувър в Европа да стартират през лятото, а през есента да започнат и тези в САЩ. Все още няма информация за потенциални дати на лансиране на тези пазари.


Nissan Ariya


Междувременно, дилъри на японската компания в САЩ отнесоха солидни финансови наказания заради подвеждаща информация към клиенти. Две компании бяха осъдени на 500 000 долара заради опит да привлекат клиенти с ниски цени на автомобили и впоследствие да изискват допълнителни суми за различни "екстри".

Фирмите рекламирали колите си на изключително примамливи цени, но се оказало, че на посочените стойности не може да се закупи дори "теоретичен" автомобил и клиентите трябва да доплатят дори и за минимално оборудване. Съдът на щата Аризона постановил, че дилърите са заблудили клиентите си с цени, на които не може да се търгува с дадените модели.

По този начин компанията Pinnacle Nissan трябва да обезщети клиентите си с 305 000 долара, като освен това е глобена с още 50 000 долара. Другият дилър - ABC Nissan ще обезщети клиентите си със 100 000 долара и ще плати глоба от 25 000. Втората компания дори се оказала рецидивист в подобни практики, тъй като през 2018 година трябвало да компенсира клиенти със 130 000 долара за аналогични нарушения.

0 от 500