Когато бе представен в началото на миналата година, новият Nissan Qashqai бе лансиран на европейския пазар без дизелови двигатели, а само с един бензинов турбо мотор с две версии на мощността. Тогава, японската компания обяви нов тип хибридна система, която да бъде внедрена в модела тази година. И това стана официален факт днес.
Новият Qashqai E-Power, който ще бъде по автомобилните дилърства през лятото, е първият модел на марката в Европа, който получава иновативната хибридна система, в която бензиновият двигател не задвижва колелата, а служи единствено като агрегат, произвеждащ електричество.
Системата за пръв път бе лансирана в модела Note E-Power, който се предлага само за японския пазар. В случая на кросоувъра, обаче, 1,2-литровият ДВГ при хечбека е заменен от по-голям 1,5-литров, който сам по себе си разполага с мощност от 156 к.с.
Електричеството, генерирано от конвенционалния двигател, служи за задвижването на електромотор с мощност от 190 конски сили, който предава тягата към предните колела. Електрическият агрегат е сходен като размер и мощност с тези, които се използват при настоящите електромобили на японския автомобилен производител.
Електрическата енергия, генерирана от бензиновия двигател, може да бъде трансферирана чрез инвертор до блока с батерии, електромотора или и към двете направления, според условията на шофиране. На теория, тази система позволява на ДВГ да работи на оптимални обороти и с най-добрата компресия, което води до увеличена ефективност и по-ниски СО2 емисии.
От Nissan твърдят, че новата им система ще ви накара да се чувствате все едно управлявате електромобил - с незабавния максимален въртящ момент и линейно ускорение, макар и смесени със звука на трицилиндровия бензинов агрегат. Който пък, според компанията, работи изключително тихо и плавно.
Компанията е разработила специална система, наречена Linear Tune, която наблюдава бензиновия двигател и прогресивно увеличава оборотите му, за да посрещне нуждата от енергия на електромотора. По този начин японците ще се опита да елиминират неприятното усещане, което водачите имат при шофиране на хибридни или оборудвани с CVT-трансмисии автомобили, където рязкото вдигане на оборотите невинаги съвпада с увеличаване на ускорението и скоростта.
Повече снимки на Nissan Qashqai E-Power вижте в галерията: