fallback

Какво се случва, ако извадите ключа от контакта по време на движение?

Съвременните системи са не само по-сложни, но и много по-безопасни

Някога автомобилите имаха най-простите механизми за заключване на запалването. Шофьорът можеше да извади ключа директно по време на шофиране и това да не се отрази на работата на двигателя. Можете ли да направите същото на съвременните машини?

Отговорът е категоричен и очевиден: не. През годините конструкцията на ключа е претърпяла промени от съображения да сигурност и вече е доста сложна. Дори да успеете да извадите ключа, заради дефект, например, воланът почти сигурно ще блокира (или поне ще се върти много трудно). А това, особено при движение с висока скорост, ще има сериозни последици.

Ясно е, че заедно с кормилното управление ще откаже двигателят, който ще бъде последван от усилвателят на спирачките. Възможно е известно време колата да се движи по инерция, но това няма да продължи дълго.

По-голямата част от съвременните автомобили вече се предлагат без ключ за запалване и това, честно казано, е удобно. Дори и да сте свикнали със стандартен ключ, който трябва да извадите от джоба или от чантата бързо ще се отървете от този навик. Отварянето на вратата с просто издърпване на дръжката вече се приема за нещо нормално.

В същото време обаче трябва да запомните къде се намира ключодържателят. Загубата му, както в случая с класическия ключ за запалване, може да докара сериозни неприятности на собственика на автомобила. Поради същите причини за безопасност съвременните коли не изключват работещия двигател, ако ключът за запалване „напусне“ колата заедно със собственика. Дори е трудно да си представим какво ще се случи, ако автомобилът внезапно спре по средата на магистралата заради повреда на системата.

Основното условие за функционирането на системата за безключов достъп е ключодържателят да се намира в зоната на покритие на сигнала. И какво ще се случи, ако да речем, той бъде изхвърлен през прозореца, докато шофирате с висока скорост? Всъщност - нищо, ако трансмисията не е в режим на паркиране, двигателят определено няма да спре.

В случая електронната система ще приеме, че ключът е просто дефектен и няма да даде команда за изключване на захранващия блок, за да не инициира опасна ситуация на пътя. Бордовият компютър ще стартира алармата само, след като водачът паркира и отвори вратата. В този случай ще стане невъзможно да рестартирате двигателя, тъй като нямате ключ (ключодържател).

Важен е и въпросът - олко време издържа батерията в контактния ключ? Същото като в ръчен часовник – зависи каква е батерията. Оригиналната, която е закупена с автомобила, може да изкара до 5 години, но някои издържат повече, а други по-малко. Върху това влияят редица фактори - колко често се използва, каква марка е самата батерия и други, а самата смяна става по елементарен начин.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Моя автомобил е с кейлес, карам го вече 5 години, това с батерията на ключа е пълна глупост, колата при запалване те уведомява, че батерията е за смяна, но те предупреждава за това може би когато ключа е на 20% защото можеш още дълго да ползваш ключа. Освен това, в централната конзола има стойка за самия ключ, който ако шофираш 10 минути се зарежда безконтактно и можеш да го ползваш една седмица ежедневно, докато падне отново на 20% и автомобила те предупреди, вероятно така можеш да караш и 1г..
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Боже, какъв връх в журналистиката!!
fallback
Последни