fallback

Какво се случва, ако извадите ключа от контакта по време на движение?

Съвременните системи са не само по-сложни, но и много по-безопасни

Някога автомобилите имаха най-простите механизми за заключване на запалването. Шофьорът можеше да извади ключа директно по време на шофиране и това да не се отрази на работата на двигателя. Можете ли да направите същото на съвременните машини?

Отговорът е категоричен и очевиден: не. През годините конструкцията на ключа е претърпяла промени от съображения да сигурност и вече е доста сложна. Дори да успеете да извадите ключа, заради дефект, например, воланът почти сигурно ще блокира (или поне ще се върти много трудно). А това, особено при движение с висока скорост, ще има сериозни последици.

Ясно е, че заедно с кормилното управление ще откаже двигателят, който ще бъде последван от усилвателят на спирачките. Възможно е известно време колата да се движи по инерция, но това няма да продължи дълго.

По-голямата част от съвременните автомобили вече се предлагат без ключ за запалване и това, честно казано, е удобно. Дори и да сте свикнали със стандартен ключ, който трябва да извадите от джоба или от чантата бързо ще се отървете от този навик. Отварянето на вратата с просто издърпване на дръжката вече се приема за нещо нормално.

В същото време обаче трябва да запомните къде се намира ключодържателят. Загубата му, както в случая с класическия ключ за запалване, може да докара сериозни неприятности на собственика на автомобила. Поради същите причини за безопасност съвременните коли не изключват работещия двигател, ако ключът за запалване „напусне“ колата заедно със собственика. Дори е трудно да си представим какво ще се случи, ако автомобилът внезапно спре по средата на магистралата заради повреда на системата.

Основното условие за функционирането на системата за безключов достъп е ключодържателят да се намира в зоната на покритие на сигнала. И какво ще се случи, ако да речем, той бъде изхвърлен през прозореца, докато шофирате с висока скорост? Всъщност - нищо, ако трансмисията не е в режим на паркиране, двигателят определено няма да спре.

В случая електронната система ще приеме, че ключът е просто дефектен и няма да даде команда за изключване на захранващия блок, за да не инициира опасна ситуация на пътя. Бордовият компютър ще стартира алармата само, след като водачът паркира и отвори вратата. В този случай ще стане невъзможно да рестартирате двигателя, тъй като нямате ключ (ключодържател).

Важен е и въпросът - олко време издържа батерията в контактния ключ? Същото като в ръчен часовник – зависи каква е батерията. Оригиналната, която е закупена с автомобила, може да изкара до 5 години, но някои издържат повече, а други по-малко. Върху това влияят редица фактори - колко често се използва, каква марка е самата батерия и други, а самата смяна става по елементарен начин.

fallback
  • #12
    Пламен ( преди 2 години )
    До #10 Хюндай i10.Вадиш ключа заключваш я тя си работи нищо не отказва.Парно или климатик правят каквото трябва.На следващотото спиране се чудиш къде е ключа.Почти винаги е в джоба.....Служебна е и не е първата i10.
  • #11
    Хм ( преди 2 години )
    И нищо не се споменава за това, че когато извадиш ключа кормилото се заключва... В движение последиците са катастрофални. За безключовите, не, но колко са те?
  • #10
    Свидетел ( преди 2 години )
    Лично присъствах, когато един приятел сподели че на неговата Нисан Микра може да извади ключа в движение без последствия. Бяхме на магистрала Тракия и се движехме с около 100км. , когато ми го демонстрира нагледно и то няколко пъти. Направихме го просто защото бяхме млади и любопитни ***, но е факт че колата продължи да се движи без приблеми и дори можеше да се сменят предавките. Просто споделям истински случай, За други модели не знам.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    От 10 г. не карам кола с ключ. Преди това колите бяха така направени, че като завъртиш ключа на контакт няма как да го изкараш. Все още не съм виждал и карал кола на която да вкараш ключа да я запалиш и после директно да го дръпнеш и изкараш. Ако някой знае такава кола и модел, моля да каже.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Моята при ненамиране на ключа в купето, сигнализира. Ако се отдалеча на 15тина метра се изключва. Не съм пробвал какво става в движение. При съвременните автоматици няма значение дали вкарваш и задна по време на движение, просто електрониката го игнорира. Няма как да се изключи.
  • #7
    1234 ( преди 2 години )
    Утре статията е на тема " Какво ще се случи, ако детето си заклещи врата с бутона за затваряне на стъклото?". Следващата ще бъде "Какви ще са последствията, ако се изрежа на седалката, докато е включено подгряването
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки ден влизам тук, за да видя някоя супер тъпотия и да се успокоя, че има по-зле от мен и си викам, че по-тъпо нещо не може да бъде публикувано, но всеки път ме опровергавате, че може...
  • #5
    audito1976 ( преди 2 години )
    Големи тъпци.Глупава статия.
  • #4
    Alexxx ( преди 2 години )
    Как можете да пишете Простотии???Ум не ми го побира...Ужас!
  • #3
    Ооо ( преди 2 години )
    Случва се това, че трябва да си държиш ключа в ръката! Всичко друго е след това !
fallback
Последни