Безпроблемната работа на всички системи на един автомобил зависи от навременната смяна на техническите течности. Свежата течност удължава живота на частите, с които влиза в контакт. Обикновено производителите определят определени интервали за подмяна, но се случва това да се направи предсрочно.
Самата процедурата за подмяна на технически течности не е особено трудна. Много шофьори често го правят сами. Основното нещо обаче е да знаете кога и защо трябва да бъде сторено. Затова експертите от km100 припомнят основните препоръки за смяна.
Спирачна течност
Доброто състояние на тази течност е ключът към ефективната работа на спирачната система. В нормалното си състояние тя има прозрачен златист цвят. Напълно възможно е обективно да се оцени нейното състоянието с помощта на специализирани инструменти.
С течение на времето спирачната течност постепенно абсорбира влагата и губи свойствата си. Препоръчителният интервал за смяна на спирачната течност е на всеки 1 до 2 години, независимо от пробега или на 60 000 км.
Антифриз
Тази течност предпазва двигателя от прегряване. По време на работа антифризът постепенно се изпарява и свойствата му започват да се влошават. В критични случаи ръждата може да запуши каналите и да намали ефективността на охлаждане.
Експертите препоръчват смяна на охлаждащата течност на всеки 3 години или на всеки 60 000 км. Полезно е периодично да разглеждате разширителния резервоар. Ако в него се появи утайка или пяна, е по-добре да смените течността.
Течност на сервоуправлението
Електрическата кормилна уредба не изисква поддръжка за разлика от сервоусилвателя. Издръжливостта на помпата и кормилната рейка зависи от състоянието на маслото в кормилната уредба.
Специалистите съветват да сменяте маслото около веднъж на всеки 3 години, независимо от пробега. Максималният интервал за смяна на течността за сервоуправление е на всеки 80 000 - 100 000 км.