Новото, 11-о поколение на бестселъра на Honda - Civic, беше представено в САЩ още през април 2021 г. Сега японският производител показа и европейската версия на модела, чиито продажби ще стартират през пролетта.
На Стария континент автомобилът ще се предлага само с хибридно задвижване - e:HEV, като по този начин Honda продължава да следва плана си за електрификация на цялата ки моделна гама за Европа до края на 2022 г.
От компанията не посочват точни данни за размерите на хибридния Civic, но е известно, че американският вариант с 5 врати е дълъг 4550 мм. Предният капак е с 25 мм по-малък от този на предшественика си, но по-големите стъклени повърхности осигуряват повече светлина в салона.
В сравнение с предишното поколение на Civic, основата на А-колоната е преместена по-назад и e подравнена със средата на предните колела. Най-високата точка на линията на покрива вече е по-напред от предишния модел, а лекият наклон на покрива към задната част придава на Civic елегантния вид на модел хечбек.
Друго новост е позицията на външните огледала, които вече са монтирани директно на предните врати. Това има за цел да намали мъртвите зони. Благодарение на по-дългото междуосие с 35 милиметра, Honda показва, че не само интериорът е по-просторен и удобен, но и динамиката на шофиране и стабилността също са подобрени.
Конструкцията на задната врата вече е изработена от пластмаса, което е новост за Civic. Така вратата е 20% по-лека от предишния модел, като използва и нова производствена технология, улесняваща отварянето и затварянето. Позиционирането на пантите по-навън също така осигурява по-чиста линия на покрива.
В интериора прави впечатление хоризонталният дизайн на арматурното табло. Той подчертава широчината на кабината, която има за цел да предаде ефирно и открито усещане за пространство. В Honda залагат на висококачествените материали, включително вентилационните отвори с форма на пчелна пита, които се простират по цялата ширина на арматурното табло. Новия 10,2-инчов HD цветен дисплей е стандартен за ниво на оборудване Advance.
Централният сензорен екран на информационно-развлекателната система вече е по-голям - 9-инчов, като е разположен по-високо, за да се сведат до минимум движенията на очите на шофьора. Смартфоните с Android Auto и безжичен Apple CarPlay могат да бъдат интегрирани в информационно-развлекателната система.
Новата Honda Civic се предлага стандартно с хибридната технология e:HEV (Hybrid Electric Vehicle). Използвани са нова литиево-йонна батерия със 72 клетки и два компактни и мощни електромотора в комбинация с новоразработен 2,0-литров бензинов двигател с директно впръскване, работещ по цикъла на Аткинсън.
Съвкупната мощност на задвижващата система е 184 к.с. и 315 Нм въртящ момент. От Honda уточняват, че най-новата версия на двигателя с вътрешно горене има няколко иновации, които помагат да се постигне термична ефективност от 41% – една от най-високите стойности за масово произвеждано пътно превозно средство.
Системата автоматично избира един от трите налични режима на работа - EV, Hybrid и Engine. След това водачът може сам да избира от четири режима на шофиране - Eco, Normal, Sport и Individual, като последният позволява отделни настройки на двигателя, трансмисията и приборния панел.
Трансмисията с фиксирано съотношение, която се управлява от специален блок за управление, оптимизира шофирането във всякакви ситуации и позволява на Civic e:HEV да постигне комбиниран разход на гориво от 5 л/100 kв и емисии на CO2 под 110 гр/км. Благодарение на увеличеното с 35 мм междуосие и по-широка задна следа, новият Civic ще предлага още по-добро поведение на пътя. Новите сферични шарнири с ниско триене и ревизираните предни амортисьори подобряват динамиката на шофиране.
Моделът е оборудван и с огромен брой асистиращите системи. С помощта на нова 100-градусова широкоъгълна предна камера и подобрена технология за откриване на препятствия се откриват пешеходци, маркировка на платното и други превозни средства, включително мотоциклети и велосипеди. За първи път новият Civic е оборудван и със сонарни сензори – четири отпред и четири отзад.
Още снимки на европейската версия на Civic - вижте в галерията:
В допълнение към подобрената спирачна система за смекчаване на сблъсък, асистент за поддържане на лентата и интелигентен адаптивен круиз-контрол, системите за безопасност включва също информация за мъртвата зона, мониторинг на трафика и асистент за задръстване.
От пускането на първото поколение Civic през 1972 г., Honda е продала повече от 27,5 млн бройки от модела в над 170 страни по света. Продажбите на 11-ото поколение в Европа стартират през пролетта, като цените предстои да бъдат обявени.
Снимки: Honda