IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda разкри европейския Civic - хибрид със 184 к.с.

Продажбите на модела ще стартират през пролетта

Новото, 11-о поколение на бестселъра на Honda - Civic, беше представено в САЩ още през април 2021 г. Сега японският производител показа и европейската версия на модела, чиито продажби ще стартират през пролетта.


Honda Civic e:HEV


На Стария континент автомобилът ще се предлага само с хибридно задвижване - e:HEV, като по този начин Honda продължава да следва плана си за електрификация на цялата ки моделна гама за Европа до края на 2022 г.

От компанията не посочват точни данни за размерите на хибридния Civic, но е известно, че американският вариант с 5 врати е дълъг 4550 мм. Предният капак е с 25 мм по-малък от този на предшественика си, но по-големите стъклени повърхности осигуряват повече светлина в салона.

В сравнение с предишното поколение на Civic, основата на А-колоната е преместена по-назад и e подравнена със средата на предните колела. Най-високата точка на линията на покрива вече е по-напред от предишния модел, а лекият наклон на покрива към задната част придава на Civic елегантния вид на модел хечбек.


Honda Civic e:HEV


Друго новост е позицията на външните огледала, които вече са монтирани директно на предните врати. Това има за цел да намали мъртвите зони. Благодарение на по-дългото междуосие с 35 милиметра, Honda показва, че не само интериорът е по-просторен и удобен, но и динамиката на шофиране и стабилността също са подобрени.

Конструкцията на задната врата вече е изработена от пластмаса, което е новост за Civic. Така вратата е 20% по-лека от предишния модел, като използва и нова производствена технология, улесняваща отварянето и затварянето. Позиционирането на пантите по-навън също така осигурява по-чиста линия на покрива.

В интериора прави впечатление хоризонталният дизайн на арматурното табло. Той подчертава широчината на кабината, която има за цел да предаде ефирно и открито усещане за пространство. В Honda залагат на висококачествените материали, включително вентилационните отвори с форма на пчелна пита, които се простират по цялата ширина на арматурното табло. Новия 10,2-инчов HD цветен дисплей е стандартен за ниво на оборудване Advance.


Honda Civic e:HEV


Централният сензорен екран на информационно-развлекателната система вече е по-голям - 9-инчов, като е разположен по-високо, за да се сведат до минимум движенията на очите на шофьора. Смартфоните с Android Auto и безжичен Apple CarPlay могат да бъдат интегрирани в информационно-развлекателната система.

Новата Honda Civic се предлага стандартно с хибридната технология e:HEV (Hybrid Electric Vehicle). Използвани са нова литиево-йонна батерия със 72 клетки и два компактни и мощни електромотора в комбинация с новоразработен 2,0-литров бензинов двигател с директно впръскване, работещ по цикъла на Аткинсън.

Съвкупната мощност на задвижващата система е 184 к.с. и 315 Нм въртящ момент. От Honda уточняват, че най-новата версия на двигателя с вътрешно горене има няколко иновации, които помагат да се постигне термична ефективност от 41% – една от най-високите стойности за масово произвеждано пътно превозно средство.


Honda Civic e:HEV


Системата автоматично избира един от трите налични режима на работа - EV, Hybrid и Engine. След това водачът може сам да избира от четири режима на шофиране - Eco, Normal, Sport и Individual, като последният позволява отделни настройки на двигателя, трансмисията и приборния панел.

Трансмисията с фиксирано съотношение, която се управлява от специален блок за управление, оптимизира шофирането във всякакви ситуации и позволява на Civic e:HEV да постигне комбиниран разход на гориво от 5 л/100 kв и емисии на CO2 под 110 гр/км. Благодарение на увеличеното с 35 мм междуосие и по-широка задна следа, новият Civic ще предлага още по-добро поведение на пътя. Новите сферични шарнири с ниско триене и ревизираните предни амортисьори подобряват динамиката на шофиране.

Моделът е оборудван и с огромен брой асистиращите системи. С помощта на нова 100-градусова широкоъгълна предна камера и подобрена технология за откриване на препятствия се откриват пешеходци, маркировка на платното и други превозни средства, включително мотоциклети и велосипеди. За първи път новият Civic е оборудван и със сонарни сензори – четири отпред и четири отзад.


Още снимки на европейската версия на Civic - вижте в галерията:


В допълнение към подобрената спирачна система за смекчаване на сблъсък, асистент за поддържане на лентата и интелигентен адаптивен круиз-контрол, системите за безопасност включва също информация за мъртвата зона, мониторинг на трафика и асистент за задръстване.

От пускането на първото поколение Civic през 1972 г., Honda е продала повече от 27,5 млн бройки от модела в над 170 страни по света. Продажбите на 11-ото поколение в Европа стартират през пролетта, като цените предстои да бъдат обявени.

Снимки: Honda

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Старата школа ( преди 2 години )
    Анмосферните им двигатели са N1, но не съм убеден в тези с турбо и директно впръскване. Сивика е много добра машина и е една от най-добрата в класа си. Едно време големи бегачки бяха, но спряха да правят такива коли, които да ти носи наслада от карането. В този клас в момента Корола вдигнаха много летвата и е най-доброто. Особено хибрида с 2.0 мотора е ракета. Хем върви много, хем разхода му е под 5, а с икономично каране пада и под 4.
  • #9
    3 rate up comment 14 rate down comment
    ogog ( преди 2 години )
    абе от 2.0 EV бензин да вадиш 180 системни коня е малко срамно. Шкодата дето карам вади 200 не системни коня от 2 литра бензин
  • #8
    8 rate up comment 16 rate down comment
    trb ( преди 2 години )
    изключително грозен автомобил
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 6 ( преди 2 години )
    Съгласен съм че шумоизолацията беше учудващо добра. Като интериорно пространство беше напълно ок. Казвам го като човек идващ от Октавия. Багажника за класа е супер като обем, но предвид че е компактен седан губи точки.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Отстъпките са кампанийни май. Аз съм виждал до 20% но есента като ходих за тест драйв за 1.5 ръчка седан ми направих 700лв отстъпка за кола 56к. Особено предвид че бяха едни от малкото дилъри с коли на склад (дори в Грейт уол беше изкупено всичко дори изложбените) В Тойота ми предложиха по-богато оборудвана Корола, хибрид същите коне, автомат (за кой + за кой -) доста по-практично комби. Единственото по-добро при Сивика беше че при юнашко каране беше супер. Във всичко друго Королата
  • #5
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Предния модел можеше да се купи с невероятни отстъпки - ясно е, че никой няма да купи на обявената цена. Но иначе не си прав - дълга кола (30 см по-дълга е от стандарта за сегмент C) с учудващо малко място за хора и багаж, посредствено окачване, кофти мултимедия, поразително грозен външен вид, особено Type-R, посредствени материали, неудобно вътрешно оформление, кофти CVT. Сред малкото позитиви - учудващо добра шумоизолация като за японска.
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    сивиците винаги са били супер автомобили и този не е изключение. за съжаление в европа и особено в БГ цените в магазина са толкова високи, че се конглокират с премиум марки. няма шанс да стане масова като тойота или киа например
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Скъпо ( преди 2 години )
    Да не е като новия им хибрид HR-V с разход по-близо до бензинов отколкото до дизелов модел..
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За съжеление цената ще му е твърде висока в Европа и влиза в по-луксозен сегмент и в диапазона на електричките. Иначе е супер качествен, добре измислен и реализиран автомобил.
  • #1
    3 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "и емисии на CO2 под 110 гр/км. " - ВТФ? И то то от хибрид? Тия в кой праисторически технологичен свят живеят?