Най-продаваният Mercedes-Benz - кросоувърът GLC, се готви за смяна на поколенията. Официалната премиера на модела ще се състои по-късно тази година, но някои медии, сред които е Motor1, вече имаха възможност за тестват прототипи на модела на тестовия полигон на компанията в Швеция.
В сравнение с предшественика си високопроходимият автомобил стана с 6 см по-дълъг, но при междуосието увеличението е само 1,5 см. Като цяло дизайнът на кросоувъра следва този на предшественика му, докато интериорът е в стила на новата C-Class. Още в базовото оборудвани влизат има 12,3-инчов цифров приборен панел и 11,9-инчов мултимедиен сензорен екран.
Шумоизолацията на централния тунел е подобрена благодарение на използването на нов материал на основата на битум. Обемът на багажника се увеличи от 550 на 600 литра.
За новия GLC е предвидена широка гама задвижващи агрегати. Версията GLC 220 d 4Matic разчита на 4-цилиндров дизел с 200 к.с., а като опция за нея се предлагат въздушно окачване и шаси със завиваща задна ос. За разлика от C-Class, тук задните колела се завъртат на 4,5, а не на 2,5 градуса.
За модела са предвидени още версии GLC 300 d (265 к.с.), GLC 200 (204 к.с.) и GLC 300 (258 к.с.). Всички двигатели са сдвоени с 48-волтов стартер-алтернатор, който добавя 22 к.с. към мощността, както и 250 Нм.
Освен умерени хибриди, Mercedes-Benz подготвя и пълноценни смесени агрегати - GLC 300 e, GLC 400 e и GLC 300 de. Те разчитат на 4-цилиндрови двигател с вътрешно горене, като в 9-степенния автоматик е интегриран електродвигател със 136 к.с. и 440 Нм. Той се захранва от батерия с капацитет 25,4 кВт/ч. Само на ток тези кросоувъри ще изминават около 100 км.
По-късно, още догодина, към семейството трябва да се добавят AMG-версии с индекси 43 и 63. Те също ще бъдат хибриди с турбомотори с 4 цилиндъра.
Снимки: Motor1