fallback

Електромобилите се оказаха по-малко надеждни от моделите с ДВГ

Проучване във Великобритания разкри кои коли се развалят най-често

Винаги се е смятало, че електрическите автомобили са по-надеждни от бензиновите или дизелови превозни средства. В крайна сметка колите на ток имат по-малко движещи се части, както и по-малко течности. Ново проучване във Великобритания обаче показва, че електрическите преводни средства са по-ненадеждни в сравнение с модели с ДВГ, съобщава Mail Online.

Британската потребителска група Which? е анкетирала 48 000 собственици на автомобили, от които 2184 притежават електрически коли. От тях 39% съобщават за проблем през първите 4 години на собственост. За сравнение при притежателите на бензинови модели този показател е едва 19%, а при тези на дизелови автомобили - 29%.

Според резултатите от проучването, електрическите автомобили не само са по-малко надеждни, но и отстраняването на повредата при тях отнема повече време отколкото при кола с конвенционален двигател. Най-честно срещаният проблем при тях е със софтуера, чиято поправка отнема поне 5 дни. При бензинов модел срокът е 3 дни, а при дизелов - 4.

От всички марки електрически превозни средства като най-ненадеждна е посочена Tesla, при която 39% от собствениците отчитат поне една повреда през първите 4 години. В 5% от случаите става въпрос за неуспех при стартирането на мотора. На обратния полюс е Kia e-Niro, където само 6% от собствениците съобщават за повреда, като в 1% от случаите тя засяга стартирането на електромобила.

„Наясно сме, че шофьорите искат да преминат към по-екологични автомобили, но жизненоважно е те да получат качествен продукт. Нашето изследване показва, че специално при електромобилите първокласната цена не означава непременно надеждно превозно средство. Затова и съветваме преди покупка потребителите добре да проучат предложенията на пазара и да изберат на кои марки и модели могат да се доверят", коментира Лиза Барбър, старши редактор в групата Which?.

fallback
  • #75
    К. ( преди 2 години )
    Цената на киловатчас по зарядните в Европа гони 1.0? и нагоре. Това май го пропускате...
  • #74
    К. ( преди 2 години )
    След като са толкова добри електричките, е време да се спрат субсидиите за тях... И стига вече с измамата СО2. Накрая тя ще затрие нашата прекрасна цивилизация!
  • #73
    До долния ( преди 2 години )
    Ние за разлика от тебе имаме критично мислене и можем да направим разликата кое е факт и кое мнение. След като дори критиците на Тесла признават достойнствата и, както и преките конглокенти обясняват кога ще настигнат Тесла, сигурно това са факти за разлика от твоето мнение
  • #72
    анонимен ( преди 2 години )
    Тук някакви шматки спорят и защитават Тесла, при положение, че повечето не сте и виждали такъв автомобил. Това говори за неграмотността на тези пишещи. Само човек, който няма и четвърти клас би спорил за нещо, което не е изпробвал или имал, като собственост, а вярва на нещо написано и преписано от някъде, уж казано от някой. Аз ще ви вдигна заплатите с 300%,сега гласувайте. Общо взето това е българина, и сте го доказали многократно и естествено ще гласувате, нищо че съм политик от 2 дни.
  • #71
    анонимен ( преди 2 години )
    "За да е изминал 1,5 км за толкова кратко време (предполагам, че тази тесла я има отпреди 5-8 години) значи е карал яко на магистрала. Има огромна разлика между износване при градско каране. Няма никакъв дерт да се минат и с двг, ако няма да е градско."Грешни са ти изводите. При електричките е точно обратното. Батериите се износват повече на магистралата, отколкото на градско, защото минават 300км на магистрала и 450 км градско с едно зареждане.
  • #70
    анонимен ( преди 2 години )
    Първите Тесла модел S и Х имаха 8г. гаранция за двигателя и батерията без ограничение в пробега, защото имаха детски болести, които очевидно са решили, щом първите 320 хил.км. са сменили 3 двигателя, а четвъртият от тогава е навъртял 1,18 милиона км. без проблеми и поддръжка. Всички произведени до 2016 г. Тесли имат доживотно безплатно зареждане, дори при смяна на собственика. Онази Тесла попада и в двете категории.
  • #69
    До долния ( преди 2 години )
    Ами давай с въпросите?Тесла ще е на ОГРОМНА печалба след 5 години, след като вече втора година е на печалба, въпреки огромните разходи по строежа на нови фабрики едновременно в същия период. Две от тези фабрики не са произвели и продали нито един автомобил, за да донесат приходи, а са само разход, но въпреки това, Тесла е на печалба. Представи си, като заработят до седмици и почнат продажбите? А милионите нови автомобили на зарядните станции, включително от други марки?
  • #68
    28 ( преди 2 години )
    На въпроса за продажбите на тесла- Много ясно, ще са се вдигнали и какво доказваш с това? Защо не искаш второстепенни въпроси? Например Тесла на печалба ли ще е, като е продала повече? Тесла водач по продажби на електрички ли ще е, както беше допреди 1-2 години? Те с всички субсидии не могат да изплуват, пък камо ли при поскъпването на всички ценни метали. Теслата е най-голямата борсова измама в историята и един тарикат направи безумно състояние, на гърба на лапащите мухи фенчета в туитър.
  • #67
    28 ( преди 2 години )
    Сменили ги без пари, защото са искали да докажат нещо, чакай да направиш 500 000 км с теслата и Илончо да ти сменя нещата без пари. Умирам от смях вече. Освен това защо гледаш колко неща са сменени, гледай колко струва поддръжката. За надценката на една Тесла и смяната на една батерия ще си сменя всичко по колата няколко пъти. Да ще имам повече висене по сервизите, ама поне знам, че ако утре нещо замине на кино в теслата няма да се моля Илончо да не ме рекетира. Това е идеята, която не схващате!
  • #66
    До 72 ( преди 2 години )
    Безплатното зареждане е промоция само за определен период от време,най често година.Този бонус го даваха,за да насърчат покупката на електромобили Тесла.В момента такъв бонус няма
fallback
Последни