fallback

Електромобилите се оказаха по-малко надеждни от моделите с ДВГ

Проучване във Великобритания разкри кои коли се развалят най-често

Винаги се е смятало, че електрическите автомобили са по-надеждни от бензиновите или дизелови превозни средства. В крайна сметка колите на ток имат по-малко движещи се части, както и по-малко течности. Ново проучване във Великобритания обаче показва, че електрическите преводни средства са по-ненадеждни в сравнение с модели с ДВГ, съобщава Mail Online.

Британската потребителска група Which? е анкетирала 48 000 собственици на автомобили, от които 2184 притежават електрически коли. От тях 39% съобщават за проблем през първите 4 години на собственост. За сравнение при притежателите на бензинови модели този показател е едва 19%, а при тези на дизелови автомобили - 29%.

Според резултатите от проучването, електрическите автомобили не само са по-малко надеждни, но и отстраняването на повредата при тях отнема повече време отколкото при кола с конвенционален двигател. Най-честно срещаният проблем при тях е със софтуера, чиято поправка отнема поне 5 дни. При бензинов модел срокът е 3 дни, а при дизелов - 4.

От всички марки електрически превозни средства като най-ненадеждна е посочена Tesla, при която 39% от собствениците отчитат поне една повреда през първите 4 години. В 5% от случаите става въпрос за неуспех при стартирането на мотора. На обратния полюс е Kia e-Niro, където само 6% от собствениците съобщават за повреда, като в 1% от случаите тя засяга стартирането на електромобила.

„Наясно сме, че шофьорите искат да преминат към по-екологични автомобили, но жизненоважно е те да получат качествен продукт. Нашето изследване показва, че специално при електромобилите първокласната цена не означава непременно надеждно превозно средство. Затова и съветваме преди покупка потребителите добре да проучат предложенията на пазара и да изберат на кои марки и модели могат да се доверят", коментира Лиза Барбър, старши редактор в групата Which?.

fallback
  • #85
    Ко...Не! ( преди 2 години )
    Ако си съвременен човек(т.е. умен и богат),няма как да не ползваш поне хибриден двг(направи ми впечатление в Дания,такситата са такива), модерни,удобни,безшумен двг и същевременноикономически екологични...
  • #84
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази статия направо вони на поръчкова. Имали проблеми със софтуера. Че то именно на теслите софтуера се ъпдейтва по сателит... А колкото до надеждността, осъзнайте се вече, че:1). Технологията далеч не е толкова ***, за колкото я представят. Все пак ЕС има план до 2050 да стане напълно carbon neutral. Всяка година се увеличава процентът на зелената енергия.2). Това е началото на промяната. ДВГ-тата и те не са се наложили за няколко години. Технологията ще продължи да се усъвършенства
  • #83
    анонимен ( преди 2 години )
    Гнясажиите скоро ще открият че и глобалното затопляне е измама на либерастията за да се вкарат хората в окови, и електрическите коли е част от тоя план.
  • #82
    Абе ( преди 2 години )
    Най-добре пазарът да реши, ама без субсидии,дето изкривяват картината и пълнят незаслужено едни джобове.
  • #81
    П.К. ( преди 2 години )
    Автомобилите с електрически агрегати са доказано по-надеждни. Изискват и много по малки вложения и време за тяхната готовност за експлоатация. Прегледите и необходимата профилактика и поправка се дължи, все още, на липсата на квалифицирани професионалисти за електрическите агрегати и елементи, както и за справяне със софтуера за управление на цялата машина. Дали в началото на автомобилната ера е имало добри механици?
  • #80
    Илиян ( преди 2 години )
    Не знам до колко са по-надеждни или не, знам че като ти свърши тока сипваш по един час а с двг за 10 минути, плюс това откъде идва тоя ток за колите- от тец, аец и т.н. Ако енергията за тяхното зареждане идва 100% от възобновяеми източници тогава може да кажем че има файда да си купиш електричка, ама като ти изпърди батерията даваш почти същата сума като за нова кола и това става в рамките на до 10 години поне така знам аз; може и да е добра алтернатива за града ама за навън само двг ;)
  • #79
    28 ( преди 2 години )
    Ами ето ти един факт-застраховката на единия ми приятел с Теслата е $260 на месец. На моя седан двг е $90. Т.е тесларчетата спестяват $100 на месец от бензин, ама дават $170 повече за застраховка. Моята кола я имам от 11 години и вече стана на 230 000. За това време съм сменил една полуоска, лагер и стартер. Айде разкажете ми пак баснята, как теслата няма да ги смени тези (без стартера)...Затова ви казвам, че сте облъчени! Успех със спестяванията от каране на Тесла, щото няма да сменяш масло.
  • #78
    Васил ( преди 2 години )
    Няма толкова *** статия. Имали проблем със софтуера? Не стартирала!?
  • #77
    BENZIN до 91 ( преди 2 години )
    Умния човек изразява факти, само тогава когато лично се е уверил в тях. В противен случай, те не са факти. Ти кога се премести от кръчмата и 30 годишния дизел в електричка, та можеш да кажеш, колко е времето за зареждане и колко може да мине един електромобил с едно зареждане. Ставаш все по-смешен. На Тесла Х P100D, преди месец едва и стигнаха силите са направи 250км., което е почти 1/3 от заводските данни. Когато седнеш да подкараш електричка, тогава ще говориш за факти, а не да преразказваш.
  • #76
    До долния ( преди 2 години )
    Е значи познах! Няма да кажете нито един факт, като например време за зареждане, пробег, колко километра може да мине един електродвигател без никаква поддръжка, но за сметка на това всичките ви аргументи са обиди към събеседника и смятате че това е достатъчно за да докажете тезата си, че електричките не струват? Вкарвайте патрончета и използвайте подобни аргументи на масата, но не и тук където използваме факти. Електрическите ще се продават каквото и да кажете, България не е фактор!
fallback
Последни