fallback

Електромобилите се оказаха по-малко надеждни от моделите с ДВГ

Проучване във Великобритания разкри кои коли се развалят най-често

Винаги се е смятало, че електрическите автомобили са по-надеждни от бензиновите или дизелови превозни средства. В крайна сметка колите на ток имат по-малко движещи се части, както и по-малко течности. Ново проучване във Великобритания обаче показва, че електрическите преводни средства са по-ненадеждни в сравнение с модели с ДВГ, съобщава Mail Online.

Британската потребителска група Which? е анкетирала 48 000 собственици на автомобили, от които 2184 притежават електрически коли. От тях 39% съобщават за проблем през първите 4 години на собственост. За сравнение при притежателите на бензинови модели този показател е едва 19%, а при тези на дизелови автомобили - 29%.

Според резултатите от проучването, електрическите автомобили не само са по-малко надеждни, но и отстраняването на повредата при тях отнема повече време отколкото при кола с конвенционален двигател. Най-честно срещаният проблем при тях е със софтуера, чиято поправка отнема поне 5 дни. При бензинов модел срокът е 3 дни, а при дизелов - 4.

От всички марки електрически превозни средства като най-ненадеждна е посочена Tesla, при която 39% от собствениците отчитат поне една повреда през първите 4 години. В 5% от случаите става въпрос за неуспех при стартирането на мотора. На обратния полюс е Kia e-Niro, където само 6% от собствениците съобщават за повреда, като в 1% от случаите тя засяга стартирането на електромобила.

„Наясно сме, че шофьорите искат да преминат към по-екологични автомобили, но жизненоважно е те да получат качествен продукт. Нашето изследване показва, че специално при електромобилите първокласната цена не означава непременно надеждно превозно средство. Затова и съветваме преди покупка потребителите добре да проучат предложенията на пазара и да изберат на кои марки и модели могат да се доверят", коментира Лиза Барбър, старши редактор в групата Which?.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Евтини са VW, Тойотка (Лескункс u300е е най-нескопосаният електромобил в продажба днес), Нисан. В Тесла всичко е направено на много високо ниво. Хюндай/Киа също са доста качествени.
  • #4
    Деен ( преди 2 години )
    Влакчетата са с значително по евтини материали, за да не стават прекалено скъпи и непродаваеми.Ел колите си чакат новата технология за батериите и тогава ще са актуални, за сега малки колички за градско.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    "В 5% от случаите става въпрос за неуспех при стартирането на мотора. " - Бих казал, че във 100% от продадените електромобили го има този проблем, просто защото няма нищо за стартиране.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички производители почнаха да хитруват последните години. Скоро гледах една нова Toyota Land Cruiser 300 която уж се води сериозен джип. Ами да ви кажа няма нищо общо със старите модели. Това новото е натъпкано с пластмаса и ширпотреба и доста калпави инженерни решения. Лошо впечатление ми направи окачването отпред е алуминиево като на немски сув а най смешното пък е подкартерната защита която е от ПЛАСТМАСА! Представяте ли си? ПЛАСТМАСА! Това на старите джипове беше 3мм стомана!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Поне 90% от повредите при съвременните автомобили са по електрическата система. Механичните проблеми вече са рядкост особено докато колата е в гаранция. Причината за тези електрически проблеми се крие в това че производителите пестят от материали. А почти всички електрически/електронни компоненти се произвеждат в Китай. Сега заради високите цени на суровините и металите всичко се прави слабо и тънко и то прегаря и корозира. В чиповете и и връзките не слагат достатъчно злато, сребро и мед.
fallback
Последни