fallback

Volvo Embla - какво знаем за новия SUV на шведите?

Електромобилът ще получи 4-то ниво на автономност и екологично чист интериор

Един от най-очакваните нови модели на пазара е Volvo Embla - електрически наследник на XC90. Той е съвместна разработка на шведите съвместно с високотехнологични гиганти като NVIDIA, Luminar и Google, като представлява важна стъпка в процеса на отказ от конвенционалните двигатели и преминаването към електрическо задвижване.

Изданието Motor1 разкрива подробности за бъдещия флагман на скандинавците, които ще се появи през 2023 г., като представи и свое виждане за това как би трябвало да изглежда електрическият SUV.

При разработката на модела е черпено вдъхновение от Volvo Concept Recharge, от който Embla ще взаимства не само дизайнерски елементи, но и някои технически решения. Електрическият модел ще получи динамичен стил, комбиниран с голямо вътрешно пространство.

В предната част Volvo ще запази някои характерни елементи, като LED-фаровете във формата на „Чука на Тор". Страничните линии ще бъдат изчистени, но и мускулести с големи алуминиеви джанти с аеродинамична форма с размери до 22 цола. Концепцията Recharge използваше камери вместо огледала, но при Embla вероятно ще се заложи на традиционното решение.

Покривът трябва да бъде двуцветен и да включва сензора LiDAR, предоставен от Luminar. Това ще бъде „окото“ на SUV-модела, което ще позволява да се анализират условията на трафика в реално време, като информацията се изпраща до „мозъка“ на автономното шофиране, разработен от NVIDIA.

Така Embla ще получи системата за „безнадзорно шофиране“ Ride Pilot, която ще дебютира на моделите, предлагани в Калифорния (САЩ), а след това ще пристигне и в Европа. Освен всичко друго, системата непрекъснато ще се подобрява с актуализации по въздуха, създадени благодарение на данните, събрани от различните модели на Volvo.

Интериорът на Embla ще се характеризира с минимализъм и свързаност. Информационно-развлекателната система винаги ще се базира на операционната система Android Automotive с ново „потребителско изживяване“ за подобряване на интуитивността на контролите по време на шофиране.

Във Volvo искат да съчетаят тези качества с екологична устойчивост, като използват рециклируеми материали. Така ще се сведе до минимум използването на суровини, получени от силно замърсени вериги за доставки.

Що се отнася до батериите, те ще бъдат разработени със сънародника Northvolt и ще бъдат интегрирани директно в платформата, за да се увеличи стабилността на конструкцията и да се оптимизира теглото и неговото разпределение. Volvo има за цел да увеличи енергийната плътност на клетките, за да увеличи ефективността с 50% в сравнение със сегашните батерии. В дългосрочен план (вероятно до 2030 г.) целта е да се достигне 1000 км обхват.

В момента все още е рано да се говори за производителност, но е много вероятно новият SUV да предлага двупосочно зареждане и V2G технология. С тези функции Embla може да се превърне в нещо като голям „powerbank", за да може да дава енергия на електрически инструменти или на цяла къща.

fallback
  • #16
    Продължение ( преди 2 години )
    Колко струва изграждането на покрив на къща с керемиди в Германия?А колко струва 330 вата фотоволтаичен панел в Германия?
  • #15
    До долния ( преди 2 години )
    На покрива имам девет броя фотоволтаични панели по 330 вата, които купих по 200 лв бройката преди 2 години за 1800 лв. Сега панелите са поскъпнали, но са под 250 лв. От неграмотното писане на 16 останах с впечатление, че след буря покрива и изолацията на къщата му са се стоварили върху тавана на автомобила и се огънали дори "С" колоната. При такъв катаклизъм, дали най-големият проблем ще са ми панелите на покрива, при положение, че съм останал без покрив? Колко струва покрив в Герман ...
  • #14
    Фф ( преди 2 години )
    Ха ха ха....2.000 лв за фотоволтайк.Не знам как е в БГ, но в Германия за 9.6 кВР ми взеха 19.000 евро ...без батерия
  • #13
    До долния ( преди 2 години )
    Не мислиш ли, че при такъв катаклизъм, двете хиляди лева за фотоволтаици на покрива ще са ми последния дерт?
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    една година се прибирам гледам улиците пусти малко по малко хората се показват уплашени по улиците гледат и невярват на ушите си на един приател "С" колона му окривена колата му и изолацията и керемидите на къщата като след холивудски екшън с бате арни Джейсън Стейтъм Силвестър Сталоун ти викаш няма проблем с градушката странното е че нито едно стъкло нямаше строшено а не бяха фолирани
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    на мен гумите са ми толкова а ми си ги държа на топличко и на пилон
  • #10
    До 12 ( преди 2 години )
    "пари на улицата не държа" в такъв случай защо въобще ни губиш времето? Ако нямаш автомобил защо въобще четеш и пишеш в автомобилен раздел? 3000 лв са ми Само джантите и гумите на автомобила, за да тръгна да се притеснявам за някакви си 2000 лв, които съм качил на покрива.
  • #9
    До долния ( преди 2 години )
    Ти за колко счупени фотоволтаици от градушка си чул? Имам познати с огромни фотоволтаични паркове и по-скоро вятъра откача някой друг фотоволтаик, ако не са стегнати болтовете или пък ги удря гръм, но за счупен фотоволтаик от градушка не съм чул. А прахолякът намалява добива с до 10% и ми е напълно безсмислено да се качвам да чистя заради тях. Вместо това е много по-логично, да добавя 10% допълнителна мощност - още един фотоволтаик за 200 лв, което ми решава проблемът с чистенето за 25 г.
  • #8
    Продължение ( преди 2 години )
    За панелите също бъркаш. Един панел наистина може да захрани един хладилник, но тук говорим за повече от един панел, а компресора на хладилника не работи денонощно. На покрива си имам 9 панела по 330 вата, които купих по 200 лв бройката, а сега поскъпнаха на 240. Инверторът ми струва 840 лв, в момента 920. Не мога да оползотворя всичката произведена енергия, защото нямам акумулатори, но въпреки това за година ми произвеждат около 3000 киловатчаса. На борсата 1 квтч струва 60 стотинки.
  • #7
    До 7 ( преди 2 години )
    Капацитета на батериите на електромобилите се мери точно в киловатчаса, за да са коректни сравненията. За разлика от автомобилните акумулатори които винаги са на 12 волта и можеш да кажеш капацитета на акумулатора в амперчаса, напрежението на батериите на електромобилите е различно. И за да видиш за какъв капацитет става въпрос, един сравнително голям автомобилен акумулатор 72 амперчаса 12 волта има капацитет 0,864 киловатчаса, а в статията се говори за 150 киловатчаса - около 170 акумулатор ...
fallback
Последни