fallback

VW Group откри измамници, активиращи скрити функции на автомобилите му

Проблемът се е появил след изтичане на информация от дилърите

Най-големият автомобилен производител WV Group се опитва да се противопостави на опитите за активиране на скрити функции на модели на Volkswagen, Audi, Soda, Seat, Lamborghini и Porsche, съобщава германското издание Automobilwoche. 

Под скрити функции се има предвид тези системи на автомобила, които не са посочени в конкретна версия на модела, както и в документите за верифициране. Те обаче са заложени в самото превозно средство, като не са активни. В последно време обаче се оказва, че неизвестни трети лица използват незаконно достъп до сервизна информация на производители и самостоятелно променят софтуера на колите.

Проблемът се е появил, след като е изтекла информация от някои от дилърите на марките на WV Group. Оказва се, че срещу малка такса хакерите могат от разстояние да увеличат мощността на агрегатите и да променят настройките на скоростните кутии.

Освен това, измамниците успяват да активират при колите от базово и средно нива на оборудване функции, които са достъпни само за топ-версиите на съответния модел. Така те трупат пари на гърба на компанията, която на свой ред понася финансови загуби.

fallback
  • #17
    Гошо кодера ( преди 2 години )
    Какво загуби търпят? Екстрите са вложени разходите са калкулирани, всичко е платено от купувача,продавача е спечелил от това. Просто някой е включил копчето.
  • #16
    Бай Пешо ( преди 2 години )
    Да питам! Ако от магазина си купя опаковка сирене на която пише 300 гр., а в действителност са сложили 500 гр., Дали може да изям другите 200 гр. в повече!?
  • #15
    smirn0ff ( преди 2 години )
    че това особено при БМВ го има от години.при Фолксваген груп, също няма да ме учуди че го има
  • #14
    Алекс ( преди 2 години )
    Докато колата е в гаранция това е нормално и част от договорените условия. Искаш-плащаш, не искаш-пипаш софтуера и оставаш без гаранция. След изтичането й обаче плащаш всички разноски по поддръжката сам и си носиш сам отговорност за промени по автомобила. Ако се правят промени засягащи безопасността на участниците в движението трябва да се мине технотест. В *** обаче сме над закона както винаги масово караме "чипосани" бракми с полуизправни спирачки и разбито окачване... Отплеснах се...
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    А кой мамеше с еконормите? Не змам кой е по-голям измамник.Въпрос на гледна точка.
  • #12
    Jm2 ( преди 2 години )
    Хубаво де, как точно ще се противопостави? Колата не е тяхна собственост, притежателят може да си модифицира, ако иска. Още повече, че иде реч не за незаконна модификация - в по-високия клас самите VW са я узаконили спорната опция. Между другото и Intel навремето правеха такива неща и беше нещо като спорт примерно да включиш блокирания копроцесор и 486SX да го направиш 486DX.
  • #11
    Пропов ( преди 2 години )
    Що за изопачено мислене в БГ. В цивилизования свят важи максимата Плащаш за каквото получаваш. И сделката е доброволна, никой не принуждава другия да участва. Обществото е нетърпимо към тарикатите, дето все искат да имат повече от другите, ама без да са го заслужили, заработили , платили...Освен това софтуера под каквато и да е форма е обект на собственост - интелектуална. Съответно ползването му без разрешение на собственика е кражба. Но в БГ сме над тия неща. Видно е от коментарите тук.
  • #10
    До #1 ( преди 2 години )
    Това винаги го е имало при ВАГ. Излиза им по евтино да влагат почти едни и същи неща, просто са деактивирани. Някой е открил топлата вода. Относно снижаването на мощността определено не си прав.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е проблема на всички марки, които предоставят ъпдейти и актуализации чрез постоянно свързване с интернет. При Тесла това се случва масово, примерно само да ти пуснат автопилота е загуба от 10000 долара за Тесла, естествено автомобила комуникира с Тесла и става ясно че са включени екстри, които не са платени, но колите са така хакнати, че да няма обратна връзка обратно от производителя към колата и екстрите не могат да бъдат включени. Пълно е с хакнати Тесли, сега и с ФВ
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    оооох милинките, трупали загуби. а като проектирате колите след 150 000км да са за основен ремонт кой трупа загуби а? като искате за полуоска на А4 2007-*** 1400лв не мрънкате. А ако получите старта полуоска можете да направите 50% намаление... А аз за 750лв ще си купя "чисто нова" полуоска от вас и ще си свиркам...
fallback
Последни