fallback

Как да се предпазите от ръжда, ако колата ви е надраскана?

Оставянето на голия метал под пряко излагане на атмосферата не е най-добрата идея

Драскотини или следи от камъчета са често срещано явление по боята на нашите автомобили. Но не всеки си дава сметка, че именно такива дребни дефекти могат да доведат до значително по-бързото развитие на корозията. Ръждата е едно от най-разрушителните неща по отношение на металните части на един автомобил, но има ли начин да се предпазим от вредното въздействие на гореспоменатите малки драскотини?

Оставянето на голия метал на каросерията на автомобила под пряко излагане на атмосферата, особено в "гостоприемния" зимен климат, не е най-добрата идея. Ситуациите в живота обаче са различни. Най-често шофьорът няма възможност да зареже всичко и да се втурне към автосервиз, където квалифицирани специалисти незабавно ще започнат да спасяват колата му.

Ето защо е много важно да се направи малка превенция на мястото на повредата, за да се предпази незащитения метал от въздействието на пътната химия, дъжд, сняг, мръсотия и др. За да направите това, можете да използвате така наречените литиеви гресиили литиева антифрикционна смазка - това е наименованието по БДС. Върху драскотината се нанася тънък слой и след това внимателно се размазва с пръст по краищата, така че веществото напълно да покрие дефекта. Такава „замазка“ надеждно и евтино ще предпази боята от по-нататъшно унищожаване, а металът - от появата на корозия.

Ако пък процесът от повърхностна корозия вече е започнал, а нямате пари, време или възможност да отидете до автосервиз, тогава ще трябва да спасите ситуацията с помощта на преобразувател на ръжда на базата на манган и след това мястото отново трябва да се третира с споменатите вече литиеви греси. Не е много красиво, но само по този начин можете да карате още няколко месеца. Разбира се, рано или късно ще трябва да се обърнете към експертите за помощ.

fallback
  • #4
    vpenev ( преди 2 години )
    Въобще не нужно колата да се мие хубаво отдолу ;) Да за кухини прагове, вежди да се обработят с парафин или грес отвътре с пистолет това е решението за ръждата,един път годишно е достатъчно.Ако имате достъп до подемник намажете всички видимо корозирали детайли с грес, с четка :)
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Както казват хората "жена и ръжда тръгнат ли няма спиране". Въпреки че за ръждата могат да се направят някой неща и се спре на положението на което е. Боядисването не върши никаква работа и излиза много скъпо. След една година пак избива ръжда под боята. Единственото спасение е колата да се мие хубаво отдолу и след като изсъхне да се пръска с анти-корозионно масло на базата на Ланолин. Пръска се и в кухините навсякъде където има отвори и гумени тапи за тази цел. Това се прави 2 пъти в годината
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички коли ръждясват в Българските условия. Нашата страна има много мръсни пътища. Много влага, особено зимата, кал, пясъци, и най вече СОЛ. Много сол. Дори и най добре боядисаните колите започват да ръждясват отдолу обикновено точно когато им изтича гаранцията. Виждал съм дори и мерцедеси на по 2-3 години вече със тръгнала ръжда по някой елементи. Първо тръгва около спирачките, дискове, апарати. После почват носачи, прагове, кухини около калниците. Външно няма ръжда. Ръждата е в кухините.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    2022 година да се притеснявам за ръжда, какви бракми карате бе?
fallback
Последни