Китайските електрически автомобили може да са по-достъпни от европейските конкуренти, но поддръжката им е много по-скъпа за собствениците. Това показват данните на Министерството на транспорта на Израел, цитирано от Calcalist.co.il.
Тук е необходимо да се направи пояснение, че става дума за т.нар. “индекс на разходите за поддръжка на електрически превозни средства”. Той е съставен на базата на сравнителен анализ на цените за ремонт и поддръжка на електрически превозни средства, доставени в Израел.
Добре известно е, че за разлика от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, електрическите превозни средства се нуждаят от по-малко посещения в сервиза, защото те не изискват смяна на масло в двигателя и т.н., а освен това в конструкцията им има по-малко части, които са подложени на постоянно триене. Далеч не всички автомобилни гиганти изискват клиентите им да проверяват автомобила си поне веднъж годишно. Така например, електрическите автомобили Skywell (PRC) могат да се карат в продължение на 4 години без проверка.
Има обаче има и друга страна на монетата. Смяната на въздушния филтър, накладките и охлаждащата течност за електрически превозни средства също е задължителна. Според индекса на цените на услугите на електрически превозни средства, създаден от израелското министерство на транспорта, собствениците на Tesla 3 имат най-малко разходи. Затова и този модел е използван за базова стойност.
Оказва се, че поддръжката на Renault Zoe струва със 78% повече от Model 3, а на MG ZS EV - с 86% повече. При електрическото Peugeot 208 разходите са по-големи със 112%, а Hyundai Ioniq 5 - със 148%. Най-скъп за обслужване се оказва китайският GAC – със 229% повече отколкото Tesla. След него се подреждат друг китайски електромобил - Seres (214%) и корейската Kia Niro EV (171%).
Снимка: Vesty.co.il