fallback

Кои електрически автомобили са най-скъпи за поддръжка?

Проучването е за моделите, предлагани на пазара в Израел

Китайските електрически автомобили може да са по-достъпни от европейските конкуренти, но поддръжката им е много по-скъпа за собствениците. Това показват данните на Министерството на транспорта на Израел, цитирано от Calcalist.co.il.

Тук е необходимо да се направи пояснение, че става дума за т.нар. “индекс на разходите за поддръжка на електрически превозни средства”. Той е съставен на базата на сравнителен анализ на цените за ремонт и поддръжка на електрически превозни средства, доставени в Израел.

Добре известно е, че за разлика от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, електрическите превозни средства се нуждаят от по-малко посещения в сервиза, защото те не изискват смяна на масло в двигателя и т.н., а освен това в конструкцията им има по-малко части, които са подложени на постоянно триене. Далеч не всички автомобилни гиганти изискват клиентите им да проверяват автомобила си поне веднъж годишно. Така например, електрическите автомобили Skywell (PRC) могат да се карат в продължение на 4 години без проверка.

Има обаче има и друга страна на монетата. Смяната на въздушния филтър, накладките и охлаждащата течност за електрически превозни средства също е задължителна. Според индекса на цените на услугите на електрически превозни средства, създаден от израелското министерство на транспорта, собствениците на Tesla 3 имат най-малко разходи. Затова и този модел е използван за базова стойност.

Оказва се, че поддръжката на Renault Zoe струва със 78% повече от Model 3, а на MG ZS EV - с 86% повече. При електрическото Peugeot 208 разходите са по-големи със 112%, а Hyundai Ioniq 5 - със 148%. Най-скъп за обслужване се оказва китайският GAC – със 229% повече отколкото Tesla. След него се подреждат друг китайски електромобил - Seres (214%) и корейската Kia Niro EV (171%).

Снимка: Vesty.co.il

fallback
  • #4
    Propov ( преди 2 години )
    Почна да ми става ясна картинката. В една статия Тесла са с най много дефекти , в друга с най евтина потдръжка. Първо се объркваш леко, после се замисляш. Явно Тесла е изпълнена с евтини чарколаци. Често се поврежда, ама пък ремонта е ободряващо евтин. Е да ама ако те оставя често на пътя тая пущина, нервите и загубеното време идват твърде в повече.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Браво на Тесла, че не е надула цените на консумативите.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега разбрахте ли защо всяка единична дребна забележка към Тесла, като забравена накладка или различни марки предни и задни гуми, които очевидно са в следствие на недоглеждане на работник, се тиражира по медиите в цял свят, за да им се прави черен пиар? И това със забележки 1 на 100 000 както Тесла поема разходите за отстраняване на проблема. Но мълчат за 100 000 от 100 000 на останалите производители, за които клиентът поема разходите за задължителна поддръжка измислена от производителя.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Това го обяснявайте на бензиновия минтирит.Ние останалите си го знаем. Това обяснява и бурния ръст на продажбите на Тесла и скромния ръст на продажбите на електромобили на 100-годишните. Клиентите познават традициите им да ти продадат евтин автомобил със скъпа абонаментна поддръжка и не могат да им се доверят, защото много добре знаят, че вълкът козината си мени, но нрава не.
fallback
Последни