IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск разкри защо не иска Model S с 1000 км пробег

В Tesla са били готови с такава версия, но са се отказали

Противопоставянето между Tesla и Lucid Motors за пробега на техните електромобили продължава. Според хомологацията на американската агенция за опазване на околната среда (EPA) техните топ-модели – Model S и Air, съответно изминават 652 и 837 км с едно зареждане на батериите. Очевидно електромобилът на Lucid има сериозно предимство пред конкурента, което никак не се харесва на феновете на Tesla.


Tesla


В спора за качествата на двата електромобила, който се води в социалните мрежи, се намеси и главният изпълнителен директор на Tesla – Илон Мъск. Той го направи по традиционния за него начин – с публикация в Twitter, където обясни защо Model S изостава толкова.

„Можехме да направи Model S с пробег 600 мили (965) км още преди 12 месеца, но щяхме значително да влошим нашия продукт, тъй като това налага поставянето на по-тежка батерия. А тя ще влоши ускорението, управлението и ефективността. В момента нашата кола с 400 мили (650 км) пробег предлага много повече от това, от което имат нужда клиентите“, обясни Мъск.

Твърденията на шефа на Tesla се потвърждават и от собствениците на Model S, повечето от които са категорични, че този пробег е напълно достатъчен. Това, разбира се, не означава, че в компанията не работят върху нови технологии и механични решения, които могат да подобрят значително производителността на електромобилите на марката.

На първо място, това са батерии с нова структура, които вече дебютираха при Model Y и съвсем скоро ще станат стандарт за всички електромобили на Tesla. Те предлагат по-висока енергийна плътност, по-бързо презареждане и по-ниски производствени разходи.

Компанията на Мъск инвестира сериозно и в развитието на мрежата си от зарядни станции Supercharger, която расте със сериозни темпове. Едновременно с това се обновяват и по-старите терминали, като се увеличава мощността им


0 от 500