IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск разкри защо не иска Model S с 1000 км пробег

В Tesla са били готови с такава версия, но са се отказали

Противопоставянето между Tesla и Lucid Motors за пробега на техните електромобили продължава. Според хомологацията на американската агенция за опазване на околната среда (EPA) техните топ-модели – Model S и Air, съответно изминават 652 и 837 км с едно зареждане на батериите. Очевидно електромобилът на Lucid има сериозно предимство пред конкурента, което никак не се харесва на феновете на Tesla.


Tesla


В спора за качествата на двата електромобила, който се води в социалните мрежи, се намеси и главният изпълнителен директор на Tesla – Илон Мъск. Той го направи по традиционния за него начин – с публикация в Twitter, където обясни защо Model S изостава толкова.

„Можехме да направи Model S с пробег 600 мили (965) км още преди 12 месеца, но щяхме значително да влошим нашия продукт, тъй като това налага поставянето на по-тежка батерия. А тя ще влоши ускорението, управлението и ефективността. В момента нашата кола с 400 мили (650 км) пробег предлага много повече от това, от което имат нужда клиентите“, обясни Мъск.

Твърденията на шефа на Tesla се потвърждават и от собствениците на Model S, повечето от които са категорични, че този пробег е напълно достатъчен. Това, разбира се, не означава, че в компанията не работят върху нови технологии и механични решения, които могат да подобрят значително производителността на електромобилите на марката.

На първо място, това са батерии с нова структура, които вече дебютираха при Model Y и съвсем скоро ще станат стандарт за всички електромобили на Tesla. Те предлагат по-висока енергийна плътност, по-бързо презареждане и по-ниски производствени разходи.

Компанията на Мъск инвестира сериозно и в развитието на мрежата си от зарядни станции Supercharger, която расте със сериозни темпове. Едновременно с това се обновяват и по-старите терминали, като се увеличава мощността им


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Veselin ( преди 2 години )
    Здравей,Веселина. Аз съм идеалният любовник за теб!
  • #9
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Когато някоя компания направи по-икономичен електромобил от Тесла, тогава ще има право да я критикува. Всички обещават, но когато се стигне до реални тестове, няма модел, който да не е с поне 15% по-неефективен от Тесла (при съизмерим сегмент, разбира се). Наистина скоростта на зареждане и гъстотата на зарядните станции са много по-важни от размера на батерията. Електромобилите и сега са тежки, а какво остава, ако им натъпчем още батерии.
  • #8
    19 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При условие че не е нормално/безопасно да караш 4 часа и да не направиш 20 минутна пауза значи 600 км в реални зимни условия са повече от достатъчни освен за някои форумни трoлoвe
  • #7
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    това е нещо като 6-та скорост на градски автомобили, звучи добре, но напълно ненужно, защото и на 5-та си житкаш със 120км/ч без усилие
  • #6
    20 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Той поне е реалист дори когато се е напушил, за разлика от европейските марки, които се опитват да ни убедят, че 200 км пробег е напълно достатъчен и дори няма нужда да изграждат обществени бързи зарядни станции за автомобилите си, а на тези 400 които са изградили вече и смятат за достатъчни са вдигнали цените на евро за киловатчас.
  • #5
    4 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ке умрем от смех. Наркомана пак се е напушил, а останалите дрогаджии му вярват.
  • #4
    23 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 2 години )
    Джеф Дан и екипа, разработващ т. нар. милионна батерия за Tesla ползват NMC532 клетки с графитен анод, на които им слагат добавки за елиминиране на отлаганията по катода и анода. Резултат: след 12 000 цикъла батерията разполага с 90% капацитет. Минимум 3 милиона км ресурс.
  • #3
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Никола ( преди 2 години )
    Ъъъ, някой може ли да ми обясни защо думата "кoнкyренция" се превръща в конглокенция в този велик сайт? Шантаво е, дагoe :)
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Конглокенция ( преди 2 години )
    Конглокенцията
  • #1
    12 rate up comment 5 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Суперчардърите са топ предимсво за Тесла, но от тази година и новите клетки 4680, с които теоритично ще се поддържа до 2000-3000 цикъла презареждане, това го няма никой от конглокенцията!