В края на януари BMW представи леко преработена версия на M8, като автомобилът беше показан през публика на изложението Amelia Concours d'Elegance 2022. Като почит към миналото баварците докараха и един от най-рядко показваните прототипи в историята си – M8 (Е31) от началото на 90-те години.
Красивото купе често е сравнявано с произведение на изкуството, като то е наистина уникално, тъй като развива мощност от 640 к.с. За сравнение, сегашното M8 Competition има 625 к.с. под капака си. Прототипът е пазен в тайна повече от 20 години, като е показван за последно през 2010 г. Оттогава той така и не се е появявал пред публика.
Боядисаното в червено BMW 8-Series Unicorn e уникално заради двигателя си – V12 с работен обем 6,0 литра. При версия 850 CSi моторът е 5,6-литров, като развива с 240 к.с. по-малко. Първоначално автомобилът е планиран като конкурент на Ferrari и именно това е причината, поради която получава двигател с увеличен обем и редица други подобрения.
Модификациите по мотора включват не само увеличение на работния обем до 6 литра, но също така поставяне на двойни разпределителни валове за всяка група цилиндри, ролкови плъзгачи вместо дроселни клапи, четири клапана на глава на цилиндъра, всмукателен колектор от въглеродни влакна и др.
След всички подобрения по агрегата е изчислено, че M8 ще достигне максимална скорост от малко под 320 км/ч. Това се дължи не само на увеличената мощност, но и на използването на олекотени материали за атмосферния мотор и за някои други системи. Всмукателният тракт, например, е направен изцяло от въглеродни влакна.
Още снимки на уникалното BMW M8 с V12 двигател - вижте в галерията:
Интересното е, че спиците на джантите са покрити с въглеродни влакна, но самите 17-цолови джанти са изработени от лек метал. В по-широките задни калници има охладители, чиито маркучи стигат до покрива, така че можете да чуете как охлаждащата течност тече над главата ви, докато шофирате или се возите в колата.
Интериорът, изцяло обвит в алкантара, също претърпява някои промени, тъй като BMW премахва повечето от удобствата. Арматурното табло остава без превключвателите на 850 CSi, за да освободи място за три копчета и ръчно управление на климатика. Няма и задни седалки.
Интересното е, че това BMW има 6-степенна ръчна скоростна кутия, като 30 години по-късно прототипът M8 (E31) си остава един от най-бързите модели на марката. А и вероятно е много забавен за каране, тъй като при въртящ момент от 650 Нм, предаван на задните колела, колата тежи по-малко от 1450 кг.
Снимки и видео: BMWBLOG / YouTube