fallback

Volkswagen ще строи завод за електромобили за 2 млрд. евро

Първият модел в него ще бъде седанът Trinity, който заменя Passat

Германският производител Volkswagen обяви плановете си за построяване на нов завод за електромобили на стойност около 2 млрд евро. Предприятието ще се намира в близост до централата във Волфсбург, като основният модел, който ще се произвежда в него е бъдещият седан на марката Trinity.

Ако всички върви по план, строежът на новото предприятие ще стартира през 2023 г. Заводът трябва да започне работа през 2026 г., като първият електромобил на конвейера ще бъде седан с размерите на Passat, който вече се разработва от инженерите на компанията.

Volkswagen Trinity ще бъде първият модел на концерна, който използва новата архитектура VW SSP Super Platform. Седанът с изцяло електрическо задвижване е проектиран за пробег от поне 700 км, като едновременно с това ще получи и система за автономно движение от 4-то ниво.

Що се касае до новия завод на Volkswagen, той ще бъде изцяло роботизиран и първоначално ще има годишен капацитет от 250 000 електрически превозни средства. В компанията смятат, че благодарение на новите технологии, използвани в предприятието, пълното производство на един автомобил ще отнеме само 10 часа.

fallback
  • #14
    Вътю Т. Панчев ( преди 2 години )
    Да жевей зелената мичта ....то магаретата са супер еко евро VXXIIIMC
  • #13
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Като си казал А не забравяй да кажеш и Б.Тези 18% ръст на производството ли са или ръст на пазарния дял? Защото доколкото знам пазарния дял на ВЕИ се увеличава, въпреки че и потреблението на енергия се увеличава и ще продължи да се увеличава. Сега ще започне да се увеличава още повече заради преминаването от бензин и нафта на ток. Предвид високите цени на газа, много германци започнаха да преминават и от газ на термопомпи, следователно още повече ще расте потреблението, но и ВЕИ
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Дай боже да заработи някога и всеки да мине на ток, а бензина и дизела го оставете за нас. Абе ЕС тази зелената измама май ще се наложи да я спират, много солено излиза.
  • #11
    VAYK ( преди 2 години )
    Покрай специалната военна операция в Украйна, този завод може и след 2026 да се позабави! Инак за газа и въглищта съм съгласен, няма бъдеще, виж ядрената енергетика е друга бира!
  • #10
    Кой ще купува ли? ( преди 2 години )
    Руснаците със сигурност няма да имат пари не за електромобил, ами и за електо тротинетки. А ние в Европа и в частност България трябва да спрем да спонсорираме военната промишленост на Русия, купувайки петрол и газ. Време е да минем изцяло на ток (и коли и всичко в индустрията ни). Ако трябва да строим АЕЦ и колкото трябва на брой слънчеви и ветрогенератори. Само така можем да сме независими и да решаваме сами бъдещето си и развитието на нашата икономика!
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    За тия двамата под мен... 2021 РЪСТА на електричество от въглищни тец в ЕВРОПА е скромните 18%, или няма да се откажете на Путин от газта и ще му кихате луди пари, или ще копате ***! Едно е партията да иска ВЕИ, друго е ВЕИ да ти покрива нуждите :D
  • #8
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Шменти, не забравяй, че още преди кризата последните години Германия има над 50% дял на възобновяемите източници в производството на ток, а предвид факта че, въглищата, газа и дори атомното гориво са вносни, предимно от Русия, този дял само ще се увеличава, предвид настоящите събития.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Минтири , ботокса от Кремъл няма да доживее до пускането на първия електромобил от новият завод на фау-ве !
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    И ръгай *** в кюмбето за ток от ТЕЦа :D :D :D Свърши, мандалото лопна! Или отивате да целувате краката на Путин или забравяте за тия зелени щуротии!
  • #5
    Язе ( преди 2 години )
    Не, че нещо, обаче кой ще ги купува тия коли? Хората след тази криза няма да имат пари за кафе, какво оста нови електрички да си купуват. Е така ще си гният по складове и поляни и ще фалират повечето крупни пройзводители. Ще излезе пазар на малки и евтини електрички правени от разни малки манифактурки и разбира се преправени коли с ДВГ на електрички. Но и това е под въпрос, защото големите чрез натиск на ДА на държавите ще прокарат закони и регистрацията на такава кола ще стане почти невъзможна.
fallback
Последни