IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda иска да бъде различна премиум-марка

Японците няма да следват модела на германските производители

Все повече повече автомобилни производители се стремят да станат луксозни марки и това не е лишено от логика, тъй като маржовете на печалба са по-големи. В крайна сметка не е важно кой продава най-много автомобили, а кой печели най-много тях.


Mazda


Подобно нещо се случва с Mazda, където разработват няколко модела, базирани на нова платформа със задно предаване. Един от тях е кросоувърът CX-60, чиято премиера е насрочена за 8 март. Представител на Automedia присъства на предпремиерното представяне на модела, който ще играе основно роля в новата стратегия на марката.

Пред медиите представители на Mazda потвърдиха намерението на компанията да се превърне в премиум-производител. Това обаче съвсем не означава, че японската марка ще върви по пътя на германските брандове Mercedes-Benz, BMW и Audi, а по-скоро иска да се преърне в тяхна алтернатива.

„Не искаме да имитираме германските премиум-марки, защото те са отлично представени в момента на пазара и ще бъде трудно да ги победим в тяхната игра. Ще се опитаме да примамим купувачите на първокласни автомобили, които търсят промяна, защото сме на мнение, че в този сегмент има място за японски автомобили от висок клас“, коментираха от компанията.

В момента всъщност единствено Lexus се опитва да се конкурира пълноценно с германските премиум-брандове. Факт е, че Acura и Infiniti също предлагат модели от по-високите класове, но тези две марки не са глобални – първата залага на американския пазар, а втората напусна Европа.

Това не е първият опит на Mazda да подобри имиджа си. През 90-те години японците създадоха подбранда Amati, но проблемите с японската икономика в този период се оказаха фатални за проекта. Марката трябваше да се появи на пазара през 1994 г., но Mazda се отказа.


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе незнам какви са германските премиуми ама по цял свят успешните хора все такива карат. Като дават Евроцентралата в Брюксел, евродепутатите все с такива пристигат, кото има съвет на ООН пак участниците с такива идват. Където да погледнеш няма да видиш успял с мазда или тойота. Все пак хората пазят някаква чест.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако ще произвеждат премиум коли, просто трябва да направят нов бранд. Не става 100 години да си правил бюджетни автомобили, да те знаят в цял свят като бюджетна марка и изведнъж да кажеш, абе аз не съм бюджетна марка а луксозна и да очакваш от утре арабски шейхове, министри и президенти да се качат Мазди и същевременно чистачката им да кара Мазда 3 примерно. Изключително им е грешна стратегията.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    лудогорец9 ( преди 2 години )
    след 2013 година Мазда започнаха да правят коли и с всяка следваща година наистина бързо вдигаха нивото и вярвам че до няколко години няма да има за какво да ги бутнеш и да кажеш това не е хубаво
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Материалите в cx-5 са доста по-добри от тези в audi q5." - Много добър виц! Страхотен майтапчия си!
  • #5
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе, готини са маздите, ама чак пък премиум. То не се става премиум, ей така щрак и готово. Немците това го правят от как съществуват. А не сега правя евтини коли, обаче от утре ще правя скъпи. Май счетоводителите са се намесили пак, струва им се, че печелят малко и искат още.
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    е, то ако сравняваш мазда със шкода ,опа извинявам се ауди естествено ,че качеството и материалите в мазда са на много по високо ниво. сега всеки ще иска да е премиум. да видим дачия кога ще се напънат и те. е тогава ще е големия смех.иначе и сега е пълно с пишман премиум марки който необяснимо защо се смятат за такива . като бмв, волво и естествено ауди. лошото е,че цените на всички коли станаха вече като за премиум
  • #3
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо да са различни неща? Материалите в cx-5 са доста по-добри от тези в audi q5.
  • #2
    8 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    мазда и лукс са две несъвместими неща.. поне засега
  • #1
    11 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще са успешни! Точно колкото през 1994.