Все повече повече автомобилни производители се стремят да станат луксозни марки и това не е лишено от логика, тъй като маржовете на печалба са по-големи. В крайна сметка не е важно кой продава най-много автомобили, а кой печели най-много тях.
Подобно нещо се случва с Mazda, където разработват няколко модела, базирани на нова платформа със задно предаване. Един от тях е кросоувърът CX-60, чиято премиера е насрочена за 8 март. Представител на Automedia присъства на предпремиерното представяне на модела, който ще играе основно роля в новата стратегия на марката.
Пред медиите представители на Mazda потвърдиха намерението на компанията да се превърне в премиум-производител. Това обаче съвсем не означава, че японската марка ще върви по пътя на германските брандове Mercedes-Benz, BMW и Audi, а по-скоро иска да се преърне в тяхна алтернатива.
„Не искаме да имитираме германските премиум-марки, защото те са отлично представени в момента на пазара и ще бъде трудно да ги победим в тяхната игра. Ще се опитаме да примамим купувачите на първокласни автомобили, които търсят промяна, защото сме на мнение, че в този сегмент има място за японски автомобили от висок клас“, коментираха от компанията.
В момента всъщност единствено Lexus се опитва да се конкурира пълноценно с германските премиум-брандове. Факт е, че Acura и Infiniti също предлагат модели от по-високите класове, но тези две марки не са глобални – първата залага на американския пазар, а втората напусна Европа.
Това не е първият опит на Mazda да подобри имиджа си. През 90-те години японците създадоха подбранда Amati, но проблемите с японската икономика в този период се оказаха фатални за проекта. Марката трябваше да се появи на пазара през 1994 г., но Mazda се отказа.