Китайската компания Envision AESC Group, която доставя батерии за Nissan Leaf, обяви предстоящото пускане на нови батерии, способни за осигурят обхват до 1000 километра. Тук не става въпрос за някаква фундаментално нова технология - Envision просто ще преразгледа разположението на батериите си и ще удвои броя на клетките.
Според Nikkei Asia, производството на нови батерии ще бъде организирано в нов завод в японската префектура Ибараки през 2024 г. Батериите ще имат два пъти по-голям капацитет при същия размер, но ще бъдат по-ефективни. Времето за зареждане, например, ще бъде намалено с 30% - до по-малко от 20 минути. Масата им обаче също ще се увеличи.
По-рано тази година компанията Our Next Energy от Мичиган показа експериментален блок батерии Gemini за Tesla Model S, който има капацитет от 203,7 кВт/ч, но заема мястото на стандартна батерия (103,9 кВт/ч). Gemini има специфична енергийна плътност от само 416 ват/часа на литър, а автомобилът, оборудван с него, изминава около 1200 км без презареждане. За сравнение, литиево-йонните батерии в Tesla Model 3 могат да се похвалят с 730 ват/часа на литър, докато клетките на Amprius имат 1150 ват/часа.
Последният е базиран на технологията на силициеви нанопроводници, разработена от учени от Станфордския университет през 2007 г. Това включва замяна на графитната анодна решетка със силициеви „мустаци“, които са способни да задържат десет пъти повече литий от графита, но са по-крехки, склонни да набъбват и образуват така наречения пасивационен слой, което се отразява негативно на цялостната производителност на батерията.