IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

DS показа суперкола с технологии от Формула Е

E-Tense Performance развива 815 к.с. и получава нова система на батериите

Гамата на DS се състои от седани, кросоувъри и SUV-модели, но в нея липсва чистокръвна спортна кола. Френската компания вече беше помислила за това още през 2016 г., когато на автосалона в Женева представи конецптуалния прототип E-Tense. Сега той е претърпял развитие, за да се превърне в E-Tense Performance.


DS E-Tense Performance


Електромобилът е разработен с помощта на технологии от Формула Е, като идеята е да се превърне в основен модел на марката. Той е по-футуристичен от оригиналния E-Tense, като дизайнът му е дело на DS Design Studio Paris, а в основата му е монокок от въглеродни влакна.

Предната част разкрива нов стил с по-тънки и по-остри LED-фарове, които „оживяват“, когато отключите дистанционно колата. Светлините имат 800 отделни светодиода, докато каросерията е още по-аеродинамична чрез промяна на формата си и добавяне на нови 21-цолови джанти. Повърхността е толкова сложна, че цветът на колата изглежда сякаш променя в зависимост от ъгъла, от който го гледате.


DS E-Tense Performance


В кокпита откриваме спортни седалки и волан, заети от болид от Формула Е, а също така кожена тапицерия и много технологии - като аудиосистемата Focal Utopia, например.

Подобренията са засегнали не само външния вид, но и задвижването. Именно тук се вижда наследството от Формула Е – два електромотора със съвкупна мощност от 815 к.с. и 8000 Нм въртящ момент на колелата. DS E-Tense Performance използва система за регенериране на енергия, способна да регенерира до 600 кВт.


Още снимки на електрическата суперкола на DS - вижте в галерията:


Заслугата за тези впечатляващи показатели е и на батерията, разработена от DS заедно с компанията TotalEnergies и нейния филиал Saft. Батерийният пакет използва иновативен химически състав и нова система за охлаждане, които всъщност позволяват да се достигне мощност от 600 кВт по време на зареждане.

Тази технология заедно с основните елементи от дизайна ще дебютират при следващия сериен модел на DS. Междувременно пилотите Жан-Ерик Верн и Антонио Феликс да Коща (и двата шампиони от Формула Е) ще продължат тестовете на електромобила, за да съберат още данни, които ще са нужни за довършването на разработката му. Не е ясно обаче кога и дали изобщо E-Tense Performance ще се превърне в сериен модел.

Снимки: DS

0 от 500