Пожарът на кораба „Фелйсити Ейс“ постави компанията Lamborghini в доста сложна ситуация. На борба на товарния съд имаше на 4000 коли от различни марки на VW Group, като всички те най-вероятно са напълно унищожени.
Сред колите има и няколко бройки от суперколата Aventador, чието производство официално е прекратено. Изгорелите коли обаче са предплатени от клиенти на марката, като все още не е ясно как ще бъдат обезщетени те.
Проблемът се усложнява допълнително от глобалния недостиг на електронни компоненти, който засегна световната автомобилна индустрия. В Lamborghini разполага с нужните чипове, за да произведат планираните до края на годината автомобили, но не и за нови Aventador.
Според Андреа Балди, главен изпълнителен директор на Lamborghini America, в момента компанията прави промени в графиците за производство, за да освободи място на конвейера за нов модел, който трябва да бъде представен до края на годината.
„Във всички случаи ще има забавяне на доставките, като ние сме информирали дилърите си, а те трябва да се свържат с клиентите. Рискът е, че ако времето се удължи прекалено, някои от клиентите ни може да се откажат от поръчката си“, коментира Балди пред Autonews.
Ситуацията, в която попадна Lamborghini, е много подобна на тази с Porsche от 2019 г. Тогава кораб на германската компания, превозващ 4 бройки от 911 GT2 RS, пострада при инцидент и колите бяха унищожени. Наложи се Porsche да възобнови производството на модела, но тогава нямаше проблем с чиповете. А и 911 GT2 RS споделя голяма част от компонентите с 911.
При Aventador положението е различно, тъй като голяма част от технологиите и компонентите в него са уникални за цялата гама на Lamborghini. И сега трябва да бъдат набавяни наново, за да се поднови производството.