fallback

VW Group ще загуби поне 401 млн долара от пожара на кораба в Атлантика

В тази сума не са включени разходите на дилърите, както и за спасителната операция

Товарният кораб, който се запали край Азорските острови през миналата седмица, превозвайки 4000 автомобила на VW Group, ще нанесе огромни загуби на германския производител. Сумата ще е в порядъка на няколкостотин милиона долара, пресметна консултантската фирма Russel Group.

Общата стойност на стоките на борда на продължаващия да гори „Фелисити Ейс“ е 438 млн долара, като автомобилите от марките VW, Porsche, Audi, Bentley и Lamborghini струват 401 млн. От концерна отказаха да коментират тези суми, тъй като спасителната акция все още не е завършила. Тази сутрин два големи влекача с противопожарно оборудване трябва да пристигнат при кораба и да се опитат да го охладят, за да може той да бъде изтеглен в пристанище.

Според доклада на Russel Group, пожарът на кораба вече утихва, тъй като вече няма какво повече да гори. А това означава, че всички автомобили на борда са напълно унищожени. Изчисленията на консултантската фирма сочат, че загубитe само на Volkswagen са 155 млн долара, а на останалите марки от групата, които имат коли на кораба – 246 млн долара. 

На свой ред, американският икономист Патрик Андерсън посочва по-малка сума – около 300 млн долара, но допълва, че в нея не се включват загубите надолу по веригата до дилърите. Освен това, трябва да се добавят разходите за спасителната операция, повредите по самия кораб, заплатите на екипажа, както последиците от евентуална екологична катастрофа заради изливане на гориво в океана.

Огромният „Фелисити Ейс“ (размерите му са колкото на 3 футболни игрища) пътуваше от Емден (Германия) към Роуд Айлънд (САЩ), когато се запали на 16 февруари.

fallback
  • #11
    Бъгчо ( преди 2 години )
    Абе тая сметка малко намирисва. 401 милиона / 4000 автомобила, това показва, че среданта цена на един VW е 100 000 долара, при това - производствена цена. OK, може да е имало на кораба 3-4 бентлита и други, но пак... 100К за VW ми де вижда много
  • #10
    До #7 ( преди 2 години )
    Застрахователя ще плати викаш. Кога? Другата седмица? Другия месец? Регресивни искове така или иначе ще има и ще се точат с години. Но за да има изплащане по полиците (пълно или частично) първо трябва да са изпълнени определени условия описани в договорите. А дали са изпълнени ще стане ясно след приключване на разследването и още редица експертизи.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Кой не си плаща застраховката така е.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Да влизат на кораба и да търсят оцелели чипове и краставици!
  • #7
    До анонимен #5 ( преди 2 години )
    Застрахователя ще плати, пък после ще си завежда регресивни искове ако има защо и към кого
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    някъде пишеше че батериите на ел.колите са причина да не може да угасне огъня и всичко да изгори докрай
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Естествено, че колите и корабът са застраховани. Но застрахователите не са гламави. Преди да изплатят и цент ще проведат собствени разследвания. Ако открият дори и минимални пропуски в мерките за безопасност, тех. изправност на кораба, нередности сред екипажа и т.н. ще се водят дела.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    поредната демонстрация на пълна неграмотност и не познаване на материята от списвачите и преписващите от куцата медия !
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    такива товари НИКОГА не пътуват не застраховани !!собствениците на мпс-та, ще има бая да почакат за новите си возила, обаче !
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Дрън-дрън. Ще го отнесат застрахователите, а не Фолксваген груп.
fallback
Последни