fallback

Стоманени стружки в моторното масло!

От какво да се страхуваме и как да ги предотвратим

Маслото в двигателя по време на работа променя не само качествения си състав, но и цвета си. Това се дължи на банална мръсотия, част от която са стоманени стърготини. Откъде идват те, как да разпознаем критичното им количество и какво се крие зад появата на метален абразив, ви разказваме сега.

Триенето е неразделна част от работата на двигателя. За да се предотврати взаимното повреждане на металните части, двигателите използват специализирана смазка, която издържа на високи температури и дълго време изпълнява не само основната си функция - да смазва и охлажда елементите на двигателя. Но също така го почиства, като обира саждите от горивните процеси.

При триене на частите на двигателя, разбира се, се образуват и малки стоманени стружки. Ако този абразив е в рамките на нормално предвиденото, той се измива с масло и се задържа във филтъра, като се привлича и от специален магнит. Ако обаче има повече метални стърготини, тогава започват сериозните проблеми. Например, мръсното масло може да запуши каналите, което ще намали капацитета им. И тогава очаквайте неприятности.

Можете да разпознаете прекомерно количество стоманени стърготини в двигателя по няколко маркера: повишен разход на масло, странни удари в двигателя, тресене при отпускане на педала на газта, цветът на двигателното масло става непрозрачен и с метален блясък (ако имате магнит под ръка и го доближите до маслото на пръчката, тогава върху него ще започнат да се събират метални частици), мига или свети предупредителната лампа за налягането на маслото. Но какви са причините за образуването на голямо количество стоманени стружки в моторното масло?

Ако двигателят е обслужван неправилно и рядко, претърпял е неквалифициран ремонт - всичко това може да причини износване на частите му. Появяват се стружки от "задиране" на някой биелен или основен лагер. заради лошо обслужване може да е паднала циментацията на вала или пък да има проблем с маслената помпа. При всички случаи ако пренебрегнете този проблем, тогава в бъдеще можете да очаквате сериозни проблеми.

Мръсните маслопроводи, които са забравени да бъдат почистени, например след основен ремонт на двигателя (пробиване, шлайфане), много бързо ще развалят новото масло и с него ще започне разрушителният им процес. И в този случай следващият ремонт не е далеч. Износването на маслената помпа, цилиндрите, буталата, зъбните колела и други части на двигателя също допринасят за образуването на стоманени стружки. Както и използването на нискокачествено или фалшиво масло или неговата рядка подмяна. Като причина можем да посочим и желанието да се спести от консумативи, по-специално от масления филтър.

Сред другите причини за образуването на метален абразив в двигателя са замърсен картер, дефектен филтър със заседнал клапан или повреден филтърен елемент. Както и големи натоварвания на мотора, когато още не е загрял. И, разбира се, маслен глад. Двигателят е сърцето на автомобила и трябва да се грижим за него. И ако пренебрегнете незначителните симптоми на началото на "заболяването", скоро моторът определено ще се развали.

fallback
  • #4
    Белият дим ( преди 2 години )
    е от антифриз-вода, избила гарнитура на главата.
  • #3
    ApoloN ( преди 2 години )
    Белия дим на снимката е от гумички на клапани, не е от стружки в маслото... Ако в блока е пълно със стружки... Извинете ама сте за основен ремонт...
  • #2
    Онзи ( преди 2 години )
    Пълнени глупости!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Глупости! На тапата за маслото има магнит. Поне 30 пъти съм сменял масло на поне 5 различни коли и досега стружка в масло от двигател не съм видял. В скоростната кутия се намират, но там е друго, а и интервалът на смяна там е много по-дълъг, ако въобще го има. Писачи, хванете се малко да четете и да практикувате, преди да пишете дивотии.
fallback
Последни