Американската агенция за пътна безопасност (NHTSA) обяви, че новите автомобили, предлагани на пазара в САЩ, вече могат да бъдат оборудвани с адаптивни фарове. Тази оптика беше забранена в страната още през 60-те години на миналия век, тъй като не се допускаше късите и дългите светлини на превозното средство да работят заедно.
Отпадането на забраната вече е факт, но се оказва, че автомобилните компании не са готови с внедряването на технологията в моделите, които предлагат на местния пазар. Представител на американското представителство на Audi, например, заяви, че компанията му приветства разрешаването на адаптивните светлини, но внедряването им в автомобилите за САЩ ще отнеме време. Колко точно ще е нужно, не се уточнява.
През последните 4 години експертите на NHTSA активно изучаваха матричната оптика, като в крайна сметка достигнаха до извода, че тя не само е безопасна, но и осветява далеч по-добре пътя пре автомобила. Нещо, което много отдавна е установено в цял свят.
В началото на февруари стандартът от 1967 г. най-после беше отменен, като за целта беше подписан нов закон, легализиращ използването на адаптивни светлини. Той ще влезе в сила в средата на март, като се очаква първите модели с такива фарове да бъдат на премиум-производители.
Що са касае до масовия пазар, там сроковете за внедряване на матрични светлини вероятно ще бъдат по-големи. В тази клас те ще се предлагат като опция, която допълнително се заплаща от клиентите.