fallback

Новият електромотор на Renault ще бъде 100% френски

Двигателят е съвместна разработка с Valeo и ще се появи през 2027 година

Френският производител Renault продължава усилията си по отношение на електрическата мобилност. След като пое съвместен ангажимент с компанията Verkor за производството във Франция на високопроизводителни батерии, марката обяви ново партньорство - с Valeo и нейното дъщерно дружество Valeo Siemens eAutomotive.

Целта на новото сътрудничество е съвместната разработка на нов електромотор, който ще също да бъде проектирани и произведен във Франция. Според официалното съобщението на Renault до медиите, този нов двигател трябва да пристигне до 2027 г., ще развива мощност от 200 кВт (около 270 к.с.) и няма да използва редкоземни елементи. Моторът ще бъде произведен в завода на Renault в Клеон (Нормандия).

Според подписания от трите компании меморандум, те ще имат конкретни задачи в проекта. Renault ще поеме развитието на ротора и общата архитектура на двигателя, който ще представи в конфигурация „всичко в едно" за постигане на висока ефективност и контрол на теглото и размерите.

От своя страна, Valeo и Valeo Siemens eAutomotive ще проектират високоефективен статор, способен да доставя по-голяма мощност, без да изисква по-голяма консумация на енергия.

„Радваме се да си партнираме с Valeo, чието ноу-хау е признато в цял свят. Заедно ще проектираме и разработим ново поколение високотехнологични електродвигатели, произведени в нашия завод в Клеон. Това партньорство е нова демонстрация на способността ни да бъдем в челните редици на електрическата революция“, коментира Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4,най-слабата брънка във електриката на френските автомобили са немците от Сименс,както и някой италиански ел. компоненти.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    До 3,би било добре да знеш,че Рено и Валео отдавна работят заедно от много десетилетия,преди да пишеш тъпотии.
  • #11
    Зв лалов ( преди 2 години )
    До 9 Френски, ама не.Чисто френски. Валео изкупува частта на Сименс.
  • #10
    Айде чао ( преди 2 години )
    Рено ли е - недомислено ще е. Вижте последното 208 например. Пак икономии от всичко и кашонски манталитет
  • #9
    Френски ама не! ( преди 2 години )
    Valeo SIEMENS eAutomotive
  • #8
    100% френски ... ( преди 2 години )
    значи 200% дефектен още в завода! Особено след като е от рено.
  • #7
    До 6 ( преди 2 години )
    А ефективността, а надеждността, а теглото и размерите. Ако ставаше само с евтинко всички щяха да произвеждат Дачии и кренвирши.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Ключовото е че няма употребата на редкоземни елементи, тоест няма пречка да се произвежда масово и в големи количества.
  • #5
    Да видим ( преди 2 години )
    за сега най-доброто е с магнити.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-слабата брънка във френското автомобилостроене е електрическата инсталация, която е 96% френска - на фирмата Валео. Ако не бяха патриотичните напъни на франсетата да насърчават родните производители отдавна да са станали преки конглокенти на немците.
fallback
Последни