fallback

Корейски марки изместиха японците като лидери по надеждност

Kia е новият водач в класацията на J.D. Power за брандовете с най-малко проблеми

Американската консултантска агенция J.D. Power публикува годишната класация за надеждност на автомобилите на пазара в САЩ, която се основава на проучване сред собствениците на 100 автомобила от всяка марка, пуснати на пазара през 2019 г.

Рейтингът се е променил сериозна за последната година, като Lexus, който беше начело 9 пъти през последните 11 години, се е смъкнал на шесто място – една позиция след Toyota. Начело в класацията са KIA, Buick и Hyundai а последните три места заемат Volvo, Ram и Land Rover. Lexus, който е номер едно девет пъти през последните 11 години, падна на шесто, една позиция зад Toyota.

J.D. Power класира автомобилите въз основа на броя на проблемите, които собствениците са срещнали през трите си години на експлоатация. Това отчита както сериозните дефекти, така и дребните неизправности като повредена аудио система, например.

Този път начело на класирането е Kia със 145 оплаквания на 100 автомобила. На второ място е Buick (147), трето и четвърто заеман - Hyundai (148) и неговата премиум-марка Genesis (155). Японските Toyota и Lexus бяха пети и шести със 158 и 159 проблема съответно, следвани от Porsche (162), Dodge (166), Cadillac (168) и Chevrolet (171), които затварят челната десетка.

На обратния край на класирането са Volvo (256 оплаквания), Ram (266) и Land Rover (284). Средният показател за индустрията се е влошил забележимо, въпреки че преди това анализаторите отбелязаха повишаване на надеждността. През 2021 г. резултатът е 192 проблема на 100 превозни средства в сравнение със 121 през 2020 г. Прави впечатление, че досегашният лидер Kia имаше само 97 жалби преди година, а Lexus - 81.

При моделите за пореден начело е Porsche 911, а в останалите класове първите позиции заемат Toyota Corolla, BMW 4-Series, Mazda MX-5 Miata, Chevrolet Impala, Hyundai Sonata, Lincoln MKZ и Ford Mustang. В SUV-сегмента анализаторите не избраха абсолютен победител, но посочиха девет модела с различни размери и цени - Lexus NX, Hyundai Santa Fe, Buick Envision, Lexus UX, Chevrolet Suburban, Buick Encore, Lexus RX, Kia Sorento и Porsche Cayenne.

fallback
  • #10
    Бат Рамбо ( преди 2 години )
    Като познавам американците регистрираните повреди са били от рода телефона не се опознава бързо с мултимедията.....
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички европейски марки са обречени на фалит поради некадърното им залитане по екологията узаконено от централата на ЕС в Брюксел. Съвсем скоро ще има само електромобили главно от Китай, Корея и пак Китай ама с емблема Тесла.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    То хубаво корейските коли изместват японските, но дали раздават пожарогасители на гордите собственици на първите.
  • #7
    Диоген ( преди 2 години )
    Има лъжа, долна лъжа и статистика!
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази класация май е подобна на ТЮВ. Дребен проблем, касаещ датчик или диод, същата тежест ли има както проблем, касаещ двигателя или скоростната кутия?!
  • #5
    IM-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    С мен може изобщо да не си съгласен - твоя си работа; но пък адекватната класация на Американската НЕзависима агенция ги сочи РЕАЛно нещата откъм кач-во, здравина, НЕчупливост и като цяло - НАДЕЖДНОСТ на тези автомобили в Щатския пазар, а тя самата Агенция нема обичайния навик да лъжат като Герман.премиуми, т.е. хвърляш масса ти пари на масата, а насреща ти - ТИШИНА и пълна НИЩЕТА откъм желаното от теб КАЧЕСТВО, сиреч - нЙЕнтЙЕ! И на 3та год. почва да скърца и ръждясва као дрта бричка от соца...
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Петре , защо не написа в три поредни изречения , че Лексус , който е бил в последните 11 години , девет пъти на първо място се е смъкнал на 6 -ти място, а си го написал само в две!?!:)
  • #3
    IM-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    И вглеждайки се още по-детайлно в конкретната СИтуация забелязваме, че след първенеца G-E-N-E-S-l-S и втория след него ЛеХъС!, съответно Герман.премиуми заемат едва 15-то /BMW/ и 18-то място /MBenz/; 21-во /VW/ и 24-то /AUDI/...м-ДА! Както изрично посочих+съвсем преднамерено подчертах: Думите тук са излишни.
  • #2
    IM-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    Извинявам се, тук са - във водещата классацията 4ка, но от бързане не съм могъл да ги зърна, но пак си се очертава брилятно постижение за чисто нов авто-производител, който е разработил и пуснал на пазара за цялото си 6 год. съществуване общо 6 модела, а последните 2 са от началото на тази година - просто тия епикУрейски юнаци немат стигане, поне на този етап, така си е!!! И да не забравя да посоча, че тези модели лежат в ценовия диапазон от 120 до 174 хил. БГ. ЛЕВА!!! Дори ЛеХъС вече са 2-ри!!!
  • #1
    IM-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    ТУК - сега, днес и утре НЕ виждате изобщо великолепният красив привлекателен и яко дори направо железно-здрав и НЕчуплив модел на G-E-N-E-S-i-S по простата причина, че те като много млад премиум-бранд от 2i15 год. продават 1 нищожна част от общото авто-количество пласирано на Щатския пазар, приблизително 126 хиляди от общо 153 хиляди РЕАЛизирани бройки в световен мащаб. Затова и нема налични данни за GEN.
fallback
Последни