BMW довършва разработката на конкурента на Mercedes-Benz S-Class и Audi A8 - новото поколение на 7-Series, като тестовете на модела са във финалната си фаза. Прототип на луксозния седан отново беше заснет по време на зимните изпитания, като вече са известни и двигателите, с които ще бъде оборудван.
Баварският производител неотдавна обяви, че ще се откаже V12 двигателя си заради по-строгите регулации за емисиите, но V8 остава в гамата на флагмана. Бъдещата 7-Series е изградена на нова архитектура със система за полуавтономно шофиране и 5G връзка, като топ-версиите на модела - 750i и 760i, ще получат 4,4-литров V8 двигател.
При тези две модификации агрегатът ще развива съответно 536 и 625 к.с За клиентите, които искат да бъдат по-екологични, ще могат да си поръчат версия 745e. Това е PHEV (plug-in, зареждащ се хибрид), при който мощността е 394 к.с. Ще има и още две такива предложения – с 493 и 641 к.с.
Обичайните бензинови двигател бензинови двигатели ще бъдат редови с 6 цилиндъра за версиите 735i и 740i, като те ще са част от „мека“ хибридна система и ще развиват съответно 271 и 375 к.с. За Европа са предвидени и поне два дизелови варианта, чиито характеристики все още са неизвестни. Те също ще получат хибридна помощ от 48-волтов стартер-генератор.
Подготвя се и изцяло електрически вариант, наречен i7, който ще трябва да се конкурира с Mercedes-Benz EQS, Audi e-tron GT и Tesla Model S. Седанът на ток ще се появи няколко месеца след конвенционалната 7-Series, чиято премиера е планирана за тази година.
Снимки: Autoevolution