fallback

Alfa Romeo представи първия си plug-in хибрид

Серийната версия на кросоувъра Tonale се оказа по-мощна от очакваното

Alfa Romeo Tonale дебютира като концептуален модел през пролетта на 2019 г., но пускането на серийната версия беше забавено. Първоначално шефът на компанията Жан-Филип Импарато не беше доволен от хибридната система, а след това дойде и кризата с микрочиповете. Най-накрая всички проблеми са решени и серийната версия е напълно готова, като тя дори е по-мощна от очакваното.

В дизайна на Tonale няма изненади, като кросоувърът е близък до прототипа от преди 3 години. Матричните фарове и LED-стоповете са леко увеличени, а компанията се е отказала от „скритите“ дръжки на вратите и на камерите, заменящи страничните огледала.

Автомобилът е изграден върху модернизираната платформа на Jeep Renegade и Compass. Окачване е независимо с адаптивни амортисьори. Размерите на Tonale бяха известни преди - дължина от 4,53 метра, широчина - 1,84 метра, височина 1,6 метра и междуосие 2,64 метра.

В салона на Tonale още в базовия вариант влизат с 12,3-инчов цифров приборен панел и 10,25-инчов мултимедиен екран. Комплексът работи със собствената операционна система Uconnect 5 с поддръжка на гласовия асистент Alexa, актуализации от разстояние и безжична връзка Apple CarPlay и Android Auto.

Tonale е първият plug-in хибрид в историята на Alfa Romeo, като се предлага със стандартно задвижване на всички колела (Q4). Агрегатът се състои от 1,3-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра, електрически двигател със 122 к.с. на задната ос, 6-степенна автоматична скоростна кутия и литиево-йонна батерия с капацитет 15,5 кВт/ч. Съвкупната мощност на системата е 275 к.с.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,2 секунди, като в града кросоувърът може да се движи само на електричество 80 км. В смесен цикъл пробегът е 60 км, а батерията се зарежда от домашен контакт за 2,5 часа. Водачът може да избира между различни режими на шофиране - само на ток, в хибридна версия и при максимална производителност.

Кросоувърът ще се предлага и като „умерен хибрид“, при който 1,5-литровият турбомотор с 4 цилиндъра развива 130 к.с. и 240 Нм, а 48-волтовият електрически двигател, вграден в 7-степенния автоматик дава 20 к.с. и 55 Нм. Електрифицираната версия се предлага и в по-мощен вариант, където развива 160 к.с.

Нехибридната гама от агрегати е представена от 1,6-литров дизелов двигател със 130 к.с. и въртящ момент от 320 Нм (предно предаване и автоматик). За САЩ е предвиден и 2,0-литров бензинов турбомотор сд 260 к.с. и 400 Нм.

Alfa Romeo Tonale получава и дълъг списък от стандартни системи за безопасност, който включва адаптивен круиз-контрол, предупреждение за преден сблъсък с автоматично аварийно спиране и разпознаване на пешеходци, поддържане на лентата, наблюдение на мъртви зони и асистент за кръстосано движение. Автопилотът от ниво 2 се предлага като опция.

Още снимки на серийната версия на кросоувъра - вижте в галерията:

В Европа продажбите на Alfa Romeo Tonale ще започнат през лятото, като предстои да станат ясни и цените на модела.

Снимки: Alfa Romeo

fallback
  • #19
    //// ( преди 2 години )
    Не мога си обясня едно нещо. Защо ако даден производител не ви харесва започвате веднага да го плюете? Има марки, които не ми допадат, но не плюя на воля. Или не чета статията или просто не коментирам. А ако случайно се реша на коментар, коментирам какво конкретно не ми харесва в изложенията автомобил или пък,какво ми харесва и точка.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Пежо купили Алфа!!!!!! Предполагам това е вицът на деня? Кога се е случило това нещо, та не сме разбрали?
  • #17
    Завинаги Алфист ( преди 2 години )
    Много разбирачи тука гледам се изказват за един производител с такава история в автомобилните спортове каквато немските кошове само могат да си мечтаят .От Алфа Ромео е произлязъл най добрия спортен автомобил в света Ferrari.Разбирам злобата ви фенчета на прехвалените немски варели след като ви позволя да погледате за момент красивата задница на Алфата ми и след това да гледате как се изгубва в далечината.Alfa Romeo е автомобил за хора със спортно сърце и душа каквито вие не притежавате.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Много платформознаещи тук бе. А една елементарна проверка показва, че платформата е свързана с Alfa Romeo Giulietta, минала през Jeep Compass, олекотена и осъвременена за Tonale.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Точно Пежо надали ще подобрят нещата..
  • #14
    Разбирач ( преди 2 години )
    Супер колички, ама много чупливи. Добре че Пежо ги купиха малко да оправят качеството
  • #13
    do 16 ( преди 2 години )
    Тази платформа всъщност няма нищо общо с 500, щото там хибрид няма и място за батерия няма, още по малко да е "стречната" ама нали всичко разбирате ....
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    за алфа или нищо или истината
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе някак си тази предница можеше и по-добре да я пипнат, за нюанс но има накаде. Иначе добре изглежда като цяло.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази платформа е всъшност стречнатата от Гранде Пунто Small Wide на която стъпиха 500L и 500X. Не знам дали ще е достатъчно добра за в премиум нивото и пътното поведение което се очаква от Алфа. Иначе пожелавам успех, дано тази марка се запази
fallback
Последни