fallback

Alfa Romeo представи първия си plug-in хибрид

Серийната версия на кросоувъра Tonale се оказа по-мощна от очакваното

Alfa Romeo Tonale дебютира като концептуален модел през пролетта на 2019 г., но пускането на серийната версия беше забавено. Първоначално шефът на компанията Жан-Филип Импарато не беше доволен от хибридната система, а след това дойде и кризата с микрочиповете. Най-накрая всички проблеми са решени и серийната версия е напълно готова, като тя дори е по-мощна от очакваното.

В дизайна на Tonale няма изненади, като кросоувърът е близък до прототипа от преди 3 години. Матричните фарове и LED-стоповете са леко увеличени, а компанията се е отказала от „скритите“ дръжки на вратите и на камерите, заменящи страничните огледала.

Автомобилът е изграден върху модернизираната платформа на Jeep Renegade и Compass. Окачване е независимо с адаптивни амортисьори. Размерите на Tonale бяха известни преди - дължина от 4,53 метра, широчина - 1,84 метра, височина 1,6 метра и междуосие 2,64 метра.

В салона на Tonale още в базовия вариант влизат с 12,3-инчов цифров приборен панел и 10,25-инчов мултимедиен екран. Комплексът работи със собствената операционна система Uconnect 5 с поддръжка на гласовия асистент Alexa, актуализации от разстояние и безжична връзка Apple CarPlay и Android Auto.

Tonale е първият plug-in хибрид в историята на Alfa Romeo, като се предлага със стандартно задвижване на всички колела (Q4). Агрегатът се състои от 1,3-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра, електрически двигател със 122 к.с. на задната ос, 6-степенна автоматична скоростна кутия и литиево-йонна батерия с капацитет 15,5 кВт/ч. Съвкупната мощност на системата е 275 к.с.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,2 секунди, като в града кросоувърът може да се движи само на електричество 80 км. В смесен цикъл пробегът е 60 км, а батерията се зарежда от домашен контакт за 2,5 часа. Водачът може да избира между различни режими на шофиране - само на ток, в хибридна версия и при максимална производителност.

Кросоувърът ще се предлага и като „умерен хибрид“, при който 1,5-литровият турбомотор с 4 цилиндъра развива 130 к.с. и 240 Нм, а 48-волтовият електрически двигател, вграден в 7-степенния автоматик дава 20 к.с. и 55 Нм. Електрифицираната версия се предлага и в по-мощен вариант, където развива 160 к.с.

Нехибридната гама от агрегати е представена от 1,6-литров дизелов двигател със 130 к.с. и въртящ момент от 320 Нм (предно предаване и автоматик). За САЩ е предвиден и 2,0-литров бензинов турбомотор сд 260 к.с. и 400 Нм.

Alfa Romeo Tonale получава и дълъг списък от стандартни системи за безопасност, който включва адаптивен круиз-контрол, предупреждение за преден сблъсък с автоматично аварийно спиране и разпознаване на пешеходци, поддържане на лентата, наблюдение на мъртви зони и асистент за кръстосано движение. Автопилотът от ниво 2 се предлага като опция.

Още снимки на серийната версия на кросоувъра - вижте в галерията:

В Европа продажбите на Alfa Romeo Tonale ще започнат през лятото, като предстои да станат ясни и цените на модела.

Снимки: Alfa Romeo

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази Алфа е 2021-2022 година производство. Тук плюещите я колко Алфи са карали от миналата и тази година?
  • #8
    1 ( преди 2 години )
    Има и 260 и 275 коня ве.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Приятна кола
  • #6
    До 10 ( преди 2 години )
    Абе кавал, тебе да не са те дупили на предния капак на някоя алфа или са те спукали на задна на старт на светофар, че толкова ти е вътрешно, като я видиш тази марка?
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Лъде набутахте шкода при Алфа бе едното е източноевропейски *** лук а другото е Италианска иконам
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    В различието се крие истината
  • #3
    Нет ( преди 2 години )
    И почнаха хорица с годишна заплата 6000 Евро да обясняват как никога не биха дали 45 000 Евро за Алфа, за поредна година през последните 30 да обясняват как затъва и т.н. ... Джафкайте си колкото искате! Аз чакам да я пробвам на тест драйф и да я наредя до Стелвиото в гаража!!!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    типично по италянски (френски) дизайна е на ниво, но само до там. Влиза в категорията на 2т+ камък, който ще пие като V6, като помирише магистралата. Но пък за еко-американците 260кс
  • #1
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Ще им бъде много, ама много трудно...мисията е почти невъзможна...tiguan, qashqai, sportage, tucson, 3008, c5 aircross, xc40, x1, glb, gla, Q3, ateca, karoq, и т.н. и т.н.
fallback
Последни