fallback

Кое е по-важно: 4х4 задвижване или висок просвет?

Ако сте решили да си взимате кросоувър за извън асфалта, то прочетете тези препоръки

Сега автомобилните производители все повече предлагат на потребителите кросоувъри само с предно задвижване. Но кое е по-добре - кросоувър с 4х4 задвижване или кросоувър с висок просвет (клиренс) и предно предаване - ви разказваме сега.

Кросоувърът с предно задвижване е доста по-евтин от същата кола, но със задвижване на всички колела. Така че, купувайки SUV с моно задвижване, можете да вземете по-богат пакет от оборудването за по-малко пари. Въпреки това мнозина мечтаят за автомобили със задвижване на всички колела. Те предполагат, че имат много по-висока проходимост. Но не бързайте със заключенията, по-добре е първо да разгледате техническите характеристики на моделите.

Често високият клиренс е много по-полезен от трансмисията със задвижване на всички колела. Например клиренсът на Dacia Duster достига до 210 мм. Дори истинските джипове биха завидели на това. Тези милиметри помагат на автомобил с едно задвижване да се движи уверено дори в дълбок коловоз и ако попадне в яма, запазвайки дъното и броните непокътнати. Нека не забравяме, че ако поставите вериги на задвижващите колела, тогава всеки бюджетен кросоувър лесно се превръща в танк и дори може да се движи безпроблемно през пресечена местност.

Друг факт е, че повечето от кросоувърите със задвижване на всички колела се характеризират с по-нисък просвет и преминаване през въпросната пресечена местност ще е много по-трудно. Пътният просвет на много от кросоувърите варира в диапазона 150-180 мм, което вече не ви позволява да се движите толкова уверено в коловози, въпреки 4х4 задвижването.

Да, и много от тях просто нямат т.нар. подкартерна защита. А ако се монтира допълнително такава защита, тогава клиренсът ще намалее с още десетина мм, което е сравнимо с параметрите на обикновена градска кола. 

И още нещо. Съединителят в дизайна на 4х4 задвижването на кросоувърите не е нищо повече от компромис. Някои модели съединители прегряват след само пет минути приплъзване. Така че пак ще трябва да вземете лопата и да изчистите снега отдолу. Точно тук високият клиренс би бил по-полезен! И накрая, на много от кросоувърите, дори и на дизелови, започнаха да се монтират роботизирани скоростни кутии с два „мокри“ съединителя. Такава трансмисия не е предназначена за лош път и рискът от прегряване е висок.

Усещайки, че работната течност в "робота" започва да се загрява прекомерно, електрониката принудително отваря дисковете на съединителя. Ако в този момент шофьорът се опита да кара през пресечена местност, тогава колата просто ще откаже да се движи и ще трябва не само да вземете лопата и въже за теглене, но и да тръгнете да търсите трактор.

С други думи, ако искате да излизате от асфалта с вашия кросоувър, то най-добре е да изберете такъв с 4х4 и висок клиренс, но ако трябва да избирате между двете, далеч по-удачният вариант е автомобил с по-висок просвет, отколкото стандартно SUV с 4х4 задвижване.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Нали има хора дето още се чудят защо хората купуват СУВ-та, ами да четат и като карат да се огледат как изглежда пътя, иначе 4x4 си остава ненужна екстра, който иска да кара офроуд си взима кола предназначена основно за това.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Автора поне да знаеше какво е пътен просвет и клиренс. Ама то по лесно да се пишат глупост.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    И двете!
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Истината е в двете, т.е. 4х4 и висок клиренс! Ако трябва да избирам, няма да избирам, а ще събера още някой лев, за да си купя машина и с двете, а не компромис само с едното. Компромиси мразя да правя. Или вземам това от което имам нужда и го искам или, ако нямам възможност не правя компромис да взема нещо осакатено, а съм пас, докато дойде момента да имам възможността да го придобия.
  • #9
    До 9 ( преди 2 години )
    UTV, ATV и моторите са за разходки и за "удоволствие" колкото да се окаляш като прасе. Минават добре по козите пътеки където по принцип е забранено да караш с моторни превозни средства но това вече е друга тема. Стават само за къси разстояния при добро време. Но да обикаляш зимата, в студ, кал, дъжд. Ами гадна работа си е. Друго си е да се качиш в джип, на сухо на топло. Няма място за сравнение. С едно можеш да отидеш до съседното село. С другото навсякъде.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    чудно ми как с три тона ще ходиш по гори и планини при полажение че за целта има UTV качваш си го на платформа стигаш до селото и си ходи където ти видят очите вече има и електрически ако не искаш да плашиш зайците и сърничките
  • #7
    Кросоувър=шит ( преди 2 години )
    Запомнете нещо елементарно нещо - Няма как един автомобил да е проходим извън пътя когато е със малки и нископрофилни гуми които се карат на високо налягане! Размера и параметрите на гумите са едно от най важните неща. Няма как да сложиш големи гуми за офроуд на кола която няма подходящо окачване, задвижване и скоростна кутия за тази цел.
  • #6
    Кросоувър=шит ( преди 2 години )
    Ако сте решили да си вземате нещо за извън асфалта силно ви препоръчвам да не е "кросоувър". Така ще си спестите много главоболия и много псувни. Да ходите комфортно извън пътя автомобила трябва има съвсем други характеристики. Задължително трябва да има ГОЛЕМИ балонни гуми които се карат в диапазон 1.2-1.8 бара. Задължително трябва да има 4x4 и понижаващи предавки на скоростната кутия. Това е минимума! Вече за по сериозни изпълнения в калта и по камъните се искат и други и много други неща
  • #5
    Киро ( преди 2 години )
    Най-добре all wheel drive, дори и просвета да не е толкова голям. Колите се карат целогодишно, не само на сняг и не само по камъняци. А AWD си е супер за постоянно ползване. Субарджиите знаят.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоз въпрос е малко като дизел или бензин. Ако имаше еднозначен отговор на въпроса - едното със сигурност щеше да е вече в историята.
fallback
Последни