fallback

Кое е по-важно: 4х4 задвижване или висок просвет?

Ако сте решили да си взимате кросоувър за извън асфалта, то прочетете тези препоръки

Сега автомобилните производители все повече предлагат на потребителите кросоувъри само с предно задвижване. Но кое е по-добре - кросоувър с 4х4 задвижване или кросоувър с висок просвет (клиренс) и предно предаване - ви разказваме сега.

Кросоувърът с предно задвижване е доста по-евтин от същата кола, но със задвижване на всички колела. Така че, купувайки SUV с моно задвижване, можете да вземете по-богат пакет от оборудването за по-малко пари. Въпреки това мнозина мечтаят за автомобили със задвижване на всички колела. Те предполагат, че имат много по-висока проходимост. Но не бързайте със заключенията, по-добре е първо да разгледате техническите характеристики на моделите.

Често високият клиренс е много по-полезен от трансмисията със задвижване на всички колела. Например клиренсът на Dacia Duster достига до 210 мм. Дори истинските джипове биха завидели на това. Тези милиметри помагат на автомобил с едно задвижване да се движи уверено дори в дълбок коловоз и ако попадне в яма, запазвайки дъното и броните непокътнати. Нека не забравяме, че ако поставите вериги на задвижващите колела, тогава всеки бюджетен кросоувър лесно се превръща в танк и дори може да се движи безпроблемно през пресечена местност.

Друг факт е, че повечето от кросоувърите със задвижване на всички колела се характеризират с по-нисък просвет и преминаване през въпросната пресечена местност ще е много по-трудно. Пътният просвет на много от кросоувърите варира в диапазона 150-180 мм, което вече не ви позволява да се движите толкова уверено в коловози, въпреки 4х4 задвижването.

Да, и много от тях просто нямат т.нар. подкартерна защита. А ако се монтира допълнително такава защита, тогава клиренсът ще намалее с още десетина мм, което е сравнимо с параметрите на обикновена градска кола. 

И още нещо. Съединителят в дизайна на 4х4 задвижването на кросоувърите не е нищо повече от компромис. Някои модели съединители прегряват след само пет минути приплъзване. Така че пак ще трябва да вземете лопата и да изчистите снега отдолу. Точно тук високият клиренс би бил по-полезен! И накрая, на много от кросоувърите, дори и на дизелови, започнаха да се монтират роботизирани скоростни кутии с два „мокри“ съединителя. Такава трансмисия не е предназначена за лош път и рискът от прегряване е висок.

Усещайки, че работната течност в "робота" започва да се загрява прекомерно, електрониката принудително отваря дисковете на съединителя. Ако в този момент шофьорът се опита да кара през пресечена местност, тогава колата просто ще откаже да се движи и ще трябва не само да вземете лопата и въже за теглене, но и да тръгнете да търсите трактор.

С други думи, ако искате да излизате от асфалта с вашия кросоувър, то най-добре е да изберете такъв с 4х4 и висок клиренс, но ако трябва да избирате между двете, далеч по-удачният вариант е автомобил с по-висок просвет, отколкото стандартно SUV с 4х4 задвижване.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Да го кажем така просветът ти трябва постоянно при каране извън пътя, докато 4х4 само в някои случаи. Но ако го нямаш, оставаш там. Понякога и с 4х4 и просвет оставаш там и идва тракторът.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Руменчо, зависи за какво! На утъпкано снежно-ледено нагорнище клиренсът няма никакво значение. Докато за неутъпкан сняг и неравни черни пътища наистина на първо място е просветът. Има много гъбари, които кръстосват гората с Клио и Голф дори и в кално време. Избират такива автомобили, защото са поцинковани и едни от малкото оцелели стари кошници, които имат и някакъв просвет. Останалото е опитът!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    За бг стандартите на пътищата е добре нещо от рода на Сандеро степ, поне няма да опира като се качваш на тротоара пред блока.
fallback
Последни