fallback

Основен асистент на водача не работи на тъмно и при висока скорост

Системата за разпознаване на пешеходции функционира добре само в идеални условия (ВИДЕО)

Превозните средства, оборудвани с автоматични системи за аварийно спиране, които могат да разпознават пешеходци, предотвратяват злополуки и наранявания, но това става само при благоприятни условия на пътя. Изследване на Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS) показва, че системата не функционира както трябва на места с малко светлина и при висока скорост.

Според проучването, чийто е автор Джесика Чикино - вицепрезидент на IIHS, системите за предупреждение за пешеходци намаляват вероятността от катастрофа с 27% като цяло и с 30% вероятността за инцидент с нараняване. Подобни показатели се отличат като успех, но това не важи във всички случаи.

Ако бъдат разгледа само реални сблъсъци на пешеходци, които се станали през нощта на пътища без улично осветление, се оказва, че технологията за избягване на катастрофи не функционира. Същото се отнася за места, на които ограничение на скоростта е над 80 км/ч или когато превозно средство се завива.

„Това е първото проучване в реалния свят на системата за автоматично аварийно спиране, което обхваща широк кръг от производители, и доказва, че като цяло технологията елиминира катастрофите. За съжаление, това също показва, че тези системи са много по-малко ефективни в тъмното, където се случват 3/4 от фаталните катастрофи с пешеходци“, обяснява Чикино.

В изследването си тя посочва, че технологията сега е необходима повече от всякога. Смъртните случаи с пешеходци са се увеличили с 51% от 2009 г. насам. Само през 2019 г. в САЩ са загинали 6205 пешеходци, а 76 000 са били ранени.

„Тестовете на дневна светлина помагат за въвеждането на тази технология. За нас обаче е по-важно как са намалим смъртните случаи в реални условия и затова системата трябва да бъде пробвана през нощта. Хубавото е, че броят на превозните средства с такива система се увеличава.“, коментира Дейвид Ейлър, ръководител на тестовете за активна безопасност в IIHS.

fallback
  • #7
    Guns vs. Covid ( преди 2 години )
    Откакто се случи пандемията, докато в другите държави по света се запасяваха с тоалетна хартия и храна,в краварските щати започнаха да се запасяват с огнестрелни оръжия (скок от над 50%). И изведнъж броят на загиналите пешеходци скача с 50%. Съвпадение?
  • #6
    Цецко ( преди 2 години )
    Общо взето прочетох новина, която отразява положението в краварските щати, а там както знаем пешеходците в един огромен процент от случайте, не умират в следствие на удар от автомобил, а заради огнестрелни рани. Всеки кравар знае, че не може да караш кола, без да се постреляш малко с колегите на пътя. Прочетете малко повече и ще се уверите в правотата ми.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    5-ти, въпроса е кога ще почнат да учат кандидат шофьорите както по времето на гадниа комунизъм, за да не се налата на такива *** като тебе да ги ринат по дървета и асфалта, защотото ако няма аситтенти (които така или иначе не може да ползвате) не можете и да дишате дори, а ако ви се спре нета сте като наркомани на детокс.
  • #4
    Радист ( преди 2 години )
    Съгласен - в дъжд, сняг, киша и кал всичко е мазало. Въпросът е кога съдя ще забрани ръчното шофиране.
  • #3
    abc ( преди 2 години )
    #1, не е точно така. Мислеха, че става само с камери, но не винаги могат да различат обекта. Като примерно паднал и преобърнал се камион на платното не им прилича на "познат обект", от гледна точка на софтуера и диретно се забиват в него. И сега пак се сещат, че без някакъв радар нямам как да стане.
  • #2
    FenIX ( преди 2 години )
    По усъвършенстваните системи не разчитат само на камера а и на радар на който тъмнината не би трябвало да пречи.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    в дъжд сняг киша кал всичко е мазало въпроса е кога съдия ще забрани използването на системите за вграждане
fallback
Последни