fallback

Lexus показа новия си електрически SUV

RZ 450e ще се отличава от "донора" Toyota bZ4X

На обявяването на годишните си продажби за изминалата 2021 година, Lexus представи официални фотографии на новия си електрически SUV. Наречен RZ 450e, моделът ще е вторият кросоувър на батерии на луксозното подразделение на Toyota, след представения през 2018 година в Женева UX 300e.

Премиерата на серийния електромобил е предвидена за есента на тази година. Новият модел ще бъде премиум аналог на Toyota bZ4X (и Subaru Solterra), като ще бъде изграден на същата глобална архитектура e-TNGA. Все още няма технически характеристики на версията на Lexus, но се очаква тя да е с по-голяма мощност от тази на bZ4X, който във върховата си версия е с 218 к.с.

На новите изображения добре може да се видят детайлите от екстериора на електрическия кросоувър. Както се очакваше, той получава собствени уникални черти, които да го дистанцират от по-достъпния Toyota bZ4X. Така например, RZ 450e е с по-различен дизайн на задните колони, а на покрива има две необичайни "перки". Отзад се вижда цяла LED лента, минаваща през капака, но порта за зареждане е на същото място като този на bZ4X.

Архитектурата e-TNGA предполага предно окачване тип МакФерсон и задно многоточково. По-рано се предполагаше, че индексът 450e загатва за по-мощно електрическо задвижване от това на  bZ4X, а най-вероятно кросоувърът на Lexus ще бъде със задвижване на всички колела и ще получи собствена система за разпределение на сцеплението Direct4.

За основни конкуренти на бъдещия Lexus RZ се спрягат Mercedes-Benz EQC, Tesla Model Y, Audi Q4 e-tron и Genesis GV60. Междувремноо, луксозната марка обяви, че е продала 706 000 автомобила миналата година. От тях около 260 000 са били хибриди или електромобили. До края на десетилетието в гамата на марката ще има модели с батерии от различни класове, а до 2035 година производителят ще стане изцяло електрически.

Що се отнася до бъдещото поколение на флагманския SUV Lexus RX, очаква се новото му поколение да е с обновена задвижаваща гама, която ще предлага три хибридни опции. На върха на гамата ще е RX500h, който ще замени настоящата RX450h. Той ще е плъг-ин хибрид, като ще разчита на турбобензинов 2,4-литров мотор, който ще замени настоящия атмосферен 3,5-литров V6.

Следващият надолу в гамата ще е RX450h+, който ще разчита на атмосферен 2,5-литров двигател и електромотор, задвижван от литиево-йонна батерия. Базовият хибрид ще се нарича RX350h, който ще е еквивалентен на варианта в новия NX350h. Все още не ясно дали в задаващия се до края на годината нов модел ще се внедрява и версията с двулитров турбомотор и без батерии.

fallback
  • #5
    Яшко ( преди 2 години )
    Колко Арчи на газ?
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Само на мен ли ми се струва, че просвета на автомобила е дори по-нисък от на лека кола? Защо тогава пишет че е СУВ?
  • #3
    IM-A-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    Красиво, модернистично и водещо красиво създание на творческата лаб на ЛеХъС - определено тия вървят напред и отново са визионери, активно дърпащи авто-прогреса. И да изтъкнем, че щом: Основни конглокенти на бъдещия Lexus RZ се спрягат M-Benz EQC, Tesla Model Y, Audi Q4 e-tron+Genesis GV60. С други думи ЯСНО се вижда мястото и самото споменаване на GENESIS-A рамо-до-рамо с останалите му "братя" по оръжие, имам предвид Con-Curr-eNZ-моделите ОЗНАЧАВА, че всички се съобразяват подобаващо с тоз бранд
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Кух е за повече от двама! Това е ВАГ-фена на форума и е т*ъп по цялата глава.
  • #1
    До долния ( преди 2 години )
    Кух си за двама....такъв и ще си останеш.
fallback
Последни