90-те години бяха интересна епоха. Спортните компактни набираха скорост. Компютъризацията на впръскването на гориво и управлението на двигателя се подобри, автомобилите станаха по-надеждни и мощни. Компаниите обаче още експериментираха какво ще привлече купувачите на автомобили.
Именно така се родиха много страхотни модели, но и коли, които накараха всички да се почесват по главата. Избрахме два такива примера за експерименти от ерата „хвърлете нещо на стената и вижте какво ще лепне“. И двата автомобила са суперкомпактни, разполагат с по три колела и въпреки интересната си идея, днес са почти неизвестни.
1. Corbin Sparrow/Myers Motors NmG
През 1999 г. Corbin Motors (дъщерно дружество на Corbin Pacific, което произвежда седалки за мотоциклети, между другото) пусна на пазара Sparrow, едноместен автомобил с електрически двигател с мощност 27 конски сили. Автономният пробег на Sparrow достига 65 км, а максималната му скорост - 110 км/ч. Поради малките си размери (дължина 2.44 м) и способността за лесно маневриране, Corbin Sparrow се превърна в много полезен транспорт. Дизайнът му със заоблено тяло отзад е поръчан от верига за пици.
Corbin Motor обаче произведе само 300 бройки от Sparrow. Въпреки авансовото плащане много клиенти не получиха своите копия. През 2003 г. компанията фалира. Ресурсите ѝ преминаха към бившия шеф Рон Хач, след което бяха закупени от бизнесмена от Охайо Дан Майърс, който създаде марката Myers Motors. Под негова егида Sparrow бе възкресен през 2006 г. като NmG (съкратено от No more Gas). По-късно Myers Motors започна да предлага версия с нови литиево-йонни батерии, увеличавайки пробега до 100 км. Sparrow, между другото, може да се види в комедийните филми "Остин Пауърс".
2. Campagna T-Rex и V13R
Campagna Motors, базирана в Канада, произвежда едни от най-интересните триколесни автомобили. Тя започва да продава първите екземпляри в средата на 90-те години. Един от най-странните е T-Rex. На него бяха монтирани различни двигатели, включително и такъв от Kawasaki. В момента източникът на захранване е 1.6-литров редов шестцилиндров двигател със 160 конски сили от BMW, съчетан с шестстепенна секвенциална скоростна кутия. Задвижването е отзад, а максималната скорост достига 210 км/ч.
Корпусът, изработен от фибростъкло, е тестван в аеродинамичен тунел, не само за производителност, но и за осигуряване на възможно най-добрия комфорт за пътниците. Интериорът се състои от две устойчиви на атмосферни влияния седалки и 92-литров багажник. Линията Campagna има и необичаен роудстър - V13R. Задвижва се от двигател Harley с мощност 122 к.с. и петстепенна секвенциална скоростна кутия.