Японският производител Toyota запази позицията си в класацията Brand Finance - годишен списък на 500-те най-ценни компании в света. Тя заема 12-та позиция в общото класиране със стойност от 64,3 млрд долара, която е поставя на първо място сред автомобилните марки.
Както и през 2021 г., след Toyota се нарежда Mercedes-Benz (60,8 млрд долара), като германският бранд е на 15-а позиция в общо класиране (през миналата година беше на 13-о). Трето място при автомобилните марки е за Tesla (46 млрд долара), като американската компания се изкачи от 42-ро на 28-о място.
От първата тройка изпада Volkswagen (41 млрд долара), който вече е четвърти и се смъква от 26-о на 33-то място в общото класиране. В първата петица за най-скъпите автомобилни марки попада Mitsubishi, като се нарежда на 37-о място (39,7 млрд долара).
В класирането следват BMW (39-то място и 37,9 млрд долара) и Porsche (46-о място и 33,7 млрд долара), като и двете компании губят по 10 позиции. Освен тях в Топ 10 на автомобилните марки попадат Honda (61-во място и 28,2 млрд долара), Ford (76-о място и 24,2 млрд долара) и TATA (78-о място, 23,9 млрд долара)
В общото класиране Brand Finance лидер е компанията Apple, който е оценена на 355,080 млрд долара, следвана от Amazon - 350,273 млрд, и Google – 263,425 млрд.