Всеки, който е виждал поне снимка на американски влекач, трябва да е обърнал внимание на очевидния факт, че тези камиони са много по-големи от камионите, които карат в Европа и у нас. По-специално, "нашите" нямат толкова огромен моторен отсек отпред. Защо камионите са толкова различни в САЩ и какво има в голямата „кутия“ зад кабината?
Основната причина, поради която американските камиони са толкова дълги, е заради една проста дума "пътища". И в този случай не говорим за категориите „по-добри или по-лоши“, а за това, че с редки изключения те не са същите като в Стария свят. В САЩ са построени огромен брой магистрали без остри завои и тесни участъци.
Това позволява използването на влекачи с принципно различни характеристики, отколкото в Европа. Европейските и българските пътища често са твърде криволичещи и трудни за управление на камиони от този, американски стил. Поради тази причина влекачите в САЩ са с моторен отсек пред кабината, а на влекачите в Европа моторът е под и зад кабината.
Всички тези въпроси се уреждат от местните закони. В Европа и България дължината на т.нар. "тирове"отчита както ремаркето, така и самия влекач. В САЩ законодателството по този въпрос е „по-демократично“, дължината на камиона не е ограничена по никакъв начин. И най-важното е, че се взема предвид само дължината на ремаркето или ремаркета.
Дължината на самата машина в САЩ не е регламентирана от закона по никакъв начин. Това отваря безпрецедентни възможности за производителите на камиони по отношение на създаването на цели „дворци на колела“. Мечтата на всеки тираджия е е да кара камион с огромно спално място.
Преведено на нормален език, това е жилищен модул, който е инсталиран зад кабината. И тъй като, както вече споменахме, дължината на влекачите в Съединените щати не е ограничена, американците имат възможност да правят камиони с много дълго междуосие и да поставят на тях големи мобилни домове, които могат напълно да заменят малък апартамент.
Разбира се, не всички шофьори на камиони избират такива камиони и не всички могат да си ги позволят. Въпреки това, ако желаете, все още можете да получите такъв камион. На вторичния пазар цените на TIR-ове с "траверси" започват от около 100 хиляди долара. Новите такива камиони са предвидимо по-скъпи.
Само за влекач в САЩ ще трябва да платите 120 000-350 000 долара. Огромните кабини се купуват и инсталират отделно. Цените им варират значително в зависимост от размера и конфигурацията. Средно един модул струва между 100 000-150 000 долара. Вътре обаче има всичко необходимо за живота: удобно място за спане, душ, тоалетна, кухня, зона за отдих.