Само защото можете да достигнете неприлично високи скорости на магистрала, не означава, че трябва да го правите. Това обяви Министерството на транспорта на Германия в изявление до медиите, в което се казва, че „отхвърля всяко поведение в пътния трафик, което води или може да доведе до застрашаване на сигурността на участниците в движението“.
Коментарът на властите е реакция на видео, публикувано наскоро от Радим Пасер – чешкия милион, който наскоро се опита да развие максимална скорост на аутобан в Германия със своето Bugatti Chiron. От министерството са категорични, че всички участници в движението трябва да спазват правилата за движение и това, че на някои участъци няма ограничение на скоростта, не означава, че могат да карат толкова бързо, колкото искат.
Пасер публикува две видеа – през ноември и януари, в които достига 414 и 417 км/ч. Това е само с 3 км/ч по-малко от максималната скоростта на колата му. Милионерът твърди, че безопасността е била основен приоритет, като е избрал прав участък от пътя с дължина 6 км, който предлага отлична видимост и три много широки платна.
Германското транспортно министерство обаче посочва законодателство, което забранява шофирането по опасен начин дори на аутобан. „Всеки, който участва в движението, трябва да се държи по такъв начин, че никое друго лице да не бъде наранено, застрашено или възпрепятствано, отколкото е неизбежно при дадените обстоятелства“, се посочва в закона за движение по пътищата. Освен това, в него е записано, че шофьорите могат да карат „само толкова бързо, че превозното средство да е постоянно под контрол“.
Изпълнението на Пасер поднови спора в германското общество за добавяне на ограничение на максималната скорост на магистралите на в страната. Това е предложена най-вече като мярка за опазване на околната среда, тъй като ще предотврати консумацията на големи количества гориво, необходими за шофиране с висока скорост. Зелената партия в Германия настоява за въвеждане на ограничение от 130 км/ч на всички участъци от аутобаните.