IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Рискуваме нормалните хора да не могат да си купят кола, казва шефът на Stellantis

Eдин електромобил трябва да измине 70 000 км, за да неутрализира само емисиите за производството на батерията си, твърди Карлос Тавареш

Електрификацията е изцяло решение на политиците в Европа, не на автомобилната индустрия. Тя крие в себе си огромни социални рискове и заплашва да направи така, че хората от средната класа повече да не са в състояние да си купят автомобил, заяви Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на групата Stellantis. Португалският мениджър разговаря с журналисти от няколко европейски издания, включително Corriere della Sera.
 
  
Карлос Тавареш, Stellantis
 
   
При сегашния енергиен микс в Европа един електромобил трябва да измине 70 000 километра, преди да неутрализира емисиите само от производството на батерията си, твърди Тавареш. В същото време цената на електрическите коли си остава с 50% по-висока от тази на автомобилите с ДВГ. Продължването на правителствените субсидии за електромобилите не е устойчива политика от бюджетна гледна точка, но пък без тях социалният риск ще нарасне значително, добавя Тавареш.

63-годишният португалски мениджър ръководи групата Stellantis от началото на миналата година, когато тя бе образувана от сливането на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler. Преди това Тавареш бе дясна ръка на Карлос Гон в Nissan и Renault. Ето още част от въпросите, на които мениджърът отговори.


16 въпроса към Карлос Тавареш (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #52
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Тодор ( преди 3 месеца )
    То и сега в Австралия 100 км, следствие на бърз заряд, излизат по-скъпо от 100 км на бензин, със семеен хечбек.
  • #51
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Тъпанчев ( преди 3 месеца )
    Преди 10г. при средна заплата от 1000лв. Дачия Логан струваше 12000. Днес при заплата 1500 същата струва двойно.Така и при останалите коли 60-80% на горе.При омразната тройна коалиция 2008 бяха продаени 67000 коли.При бай Тошо подцти 100000. 2021- 24000 и това било много добре на фона на 2020.Къде е Киро на кирия?И т.н. нов внос секва защото и на запъд колите са дефицит.Дизелите изчезнаха като на стара баба мен..са. Кой подиса зелената сделка?
  • #50
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Защо изтрихте всички коментари
  • #49
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Електричар ( преди 4 месеца )
    Измамници! Ел превозите са със шарлатански надути цени,точка.
  • #48
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Е36 завинаги ( преди 4 месеца )
    Другата година си купувам е36 бензин за 9000е и ше го карам до кът се разпадне. Ае чал, живи и здрави
  • #47
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    комунистите ще има да чакате сащ и ес да фалират, пу смотана работа
  • #46
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    вече се внасят електрически вседеходи, китайски, за 35 000 долара, кое му е скъпото? а колите са супер
  • #45
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Петеола свършва пт високомолекулни въглефодороди гинизгаряш в це о2 ревурса се изчерпва а тва че с фотоволтаика с кпд 15% ще правиш по Тропш пак въглеводороди и после ще ги гориш е смешно.
  • #44
    12 rate up comment 0 rate down comment
    notangel ( преди 4 месеца )
    Преди 15-20г. политиците залагаха на дизела, не на тока, след 15-20г., ще е на нещо друго...
  • #43
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ха 55 ( преди 4 месеца )
    Еми това пак е изцяло заради политиците, не го правят автомобилните производители нарочно!