IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тираджиите остават без работа

Все повече и повече автономни камиони са на път да влязат в серийно производство

Китайският интернет гигант Baidu се стреми да разшири дейността си, навлизайки на нови пазари. Този път фокусът е върху сегмента на тежкотоварните превозни средства, за който, заедно с италианското дизайнерско студио Pininfarina, разработиха изцяло електрическия камион Xingtu. Още по-интересното е, че тови камион ще получи високо усъвършенстван автопилот. По този начин новият DeepWay Xingtu може да бъде страхотен съперник на забавения Tesla Semi. И не само.


Baidu Xingtu


Xingtu дебютира, като модел на дъщерната компания на Baidu DeepWay. Той има много ниско аеродинамично съпротивление, постигнато поради характерната форма на кабината: Коефициентът на въздушно съпротивление Cx е само 0.35, което е уникално постижение, що се касае до класа на големите камиони. От компанията отбелязват, че моделът е оборудван с огромна батерия с капацитет 450 kWh и с пълен товар от 49 тона може да измине до 300 км с едно зареждане.

Още нещо любопитно е, че (според DeepWay) батериите на камиона могат да се заредят само за час. В същото време машината поддържа и технология за бърза смяна на батерията - тя може да бъде сменена само за шест минути. По отношение на технологията за автономно шофиране, Baidu оборудва камиона със системата Highway Intelligence System, която включва 11 камери, един инфрачервен детектор, радари с пет милиметрови вълни и лидар.


Baidu Xingtu


Екстериорът на камиона е проектиран от известното италианско дизайнерско студио Pininfarina и както се вижда от снимките е във футуристичен стил. Дори на фона на Tesla Semi моделът изглежда необичайно. Двуетажната LED лентова оптика отличава Xingtu от своите конкуренти.


Освен над екстериора, Pininfarina сериозно работи и върху интериора на камиона. Отвътре Sintu също е различен от всеки друг камион: воланът с две спици е разположен точно пред огромен екран, който заема цялата повърхност на предния панел. Има и по-малки дисплеи в кабината - в дръжките на вратите, на А-колоните и над предното стъкло.


Baidu Xingtu

Baidu Xingtu


Според плановете на DeepWay, Xingtu трябва да влезе в масово производство през юни 2023 година. Първоначалният тираж няма да надвишава хиляда единици. Компанията добави, че ще продължи да се "фокусира върху изследването, разработването и производството на интелигентни тежки електрически камиони през следващите години и ще насърчава комерсиализацията на технологията за автономно шофиране L4 в китайския товарен транспорт".

0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Как ще правят митници тези безпилотни камиони? Как ще минават граници с по 2 дена опашки? Шофьорите ще се търсят все повече и повече!
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Локомотива ( преди 3 месеца )
    Много ама много ми е интересно как тези камиони ще вървят през България, Румъния и Турция
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Страшника ( преди 3 месеца )
    Китайски глупости
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Toto Rino ( преди 3 месеца )
    Дали ?!След 50 години може би,но и през 80-те казваха ,че след 20 години колите щели да летят.Прасета в космоса...В момента постоянно се търсят шофери навсякъде,но пък и така заплатата ми расте ;)Учете език и изкарайте категоря, работа ще има за всеки.
  • #27
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Рой ( преди 3 месеца )
    Като остават без работа защо има седалки и волан? Нещо не се връзва май.
  • #26
    8 rate up comment 0 rate down comment
    бати идиотизма ( преди 3 месеца )
    Брутално *** статия! Който е карал ТИР знае за какво говоря! За да стане автономна доставката на стоки трябва да се промени целият бранш, това няма да стане в близките 20 години! Машината, че може да стигне от точка А до точка Б и да се паркира перфектно от първия път хубаво. Ами другите работи? Вие ко си мислите ве, че шофьорите само караме ли?
  • #25
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Иво ( преди 3 месеца )
    Най после тези *** да се махнат от пътя!
  • #24
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 3 месеца )
    Цялата постановка с електрификацията на превозните средства е твърде погрешна. Централизираното производство, пренос на енергия и прехвърлянето и в батерии е глупаво. Мощности за това НЯМА! И няма да има.Енергията трябва да се произвежда в самото превозно средство. А автономност без централен диспечер при наличие на човешки фактор в движението е утопия.
  • #23
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Доктора ( преди 3 месеца )
    Ами защо в камиона има седалки, волан и легло, няма логика тогава щом няма да е нужен шофьор.
  • #22
    24 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тираджиите ОСТАВАТ БЕЗ РАБОТА.... НЕЗНАМ ДАЛИ СИ СИ ВЗЕМАЛ ХАПЧЕТАТА ДНЕС...